Тестовий контроль знань по темі «Екосистемологія» Біологія 11 клас, рівень – стандарт.


Варіант І       І рівень. Вибрати одну вірну відповідь ( 0.5 б.)
1.      Наука про закономірності формування, структурно-функціональні особливості, поширення, еволюцію, динаміку, способи використання та охорону екосистем:
А демекологія  Б аутекологія  В екосистемологія  Г фізіологія.
2.      Предметом екосистемології є вивчення таких ознак і властивостей як:
А структура, екологічні взаємозв’язки між біотичними і абіотичними компонентами  Б онтогенез особин  В структура. динаміка, стійкість популяцій                       Г різноманітність видового складу екосистем.
3.      Найменшими екосистемами є:
А консорції  Б біоми  В провінції  Г популяції.
4.      Прикладом біомів є:
А озеро  Б окреме дерево  В тундра  Г мурашники.
5.      Найбільш продуктивним біомом на суходолі є:
А тропічний ліс  Б тайга  В степ  Г пустеля.
6.      За походженням екосистеми поділять на:
А природні і штучні  Б морські і прісноводні  В наземні і водні  Г ліси і степи.
ІІ рівень Вибрати серед запропонованих одну вірну відповідь (0.5 б.)
7.      Поділ компонентів цілісної системи на групи за певними критеріями:
А різноманіття  Б чисельність  В структура  Г щільність.
8.      Розташування елементів абіотичної та біотичної частин екосистеми – це структура:
А видова  Б просторова  В екологічна  Г етологічна.
9.      Популяції автотрофних організмів, які можуть синтезувати органічні речовини з неорганічних:
А консументи  Б продуценти  В редуценти  Г гетеротрофи.
10.  Консументами І порядку є:
А рослини  Б хижаки  В рослиноїдні тварини  Г сапротрофні бактерії.
11.  Популяції гетеротрофних організмів, які в процесі життєдіяльності розкладають відмерлі органічні рештки – це:
А консументи  Б продуценти  В редуценти  Г гетеротрофи.
12.  Хижак і здобич, паразит і хазяїн – це типи зв’язків між популяціями різних видів:
А прямі  Б непрямі  В топічні  Г фабричні.


ІІІ рівень
13.  Обрати складові ознаки пасовищного ланцюга живлення (1 б.)
ПРОДУЦЕНТИ
КОНСУМЕНТИ
РЕДУЦЕНТИ
1.трава
1.кріт
1.жук-гнойовик
2.опале листя
2.зелений коник
2.дощовий червяк
3.орхідея
3.гусінь
3.яструб




14.  Знайти відповідність між типами зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах і прикладами, які їх ілюструють (2 б.):
А Симбіотичні   1. Зелені водорості живуть у шерсті лінивців
Б Нейтральні      2.Перенесення насіння й плодів рослин, яким властива зоохорія
В Антибіотичні   3. Бульбочкові бактерії і бобові рослини
Г Форичні       4.Хижаки різних видів
Д Фабричні



ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3 б.)
На конкретному прикладі дайте характеристику функціонування екосистеми.

Варіант ІІ    І рівень. Вибрати одну вірну відповідь ( 0.5 б.)

1.      Обєктом дослідження екосистемології є:
А популяції  Б видове різноманіття  В екосистем не різноманіття                                                             Г біосферне різноманіття.
2.      Розмаїття екосистем, що визначається різноманітністю природних умов є:                          А популяційним  Б видовим   В екосистемним  Г біосферним.
3.      Прикладом консорції є:
А екосистема лісу  Б екосистема саду                                                                                                  В екосистема озера Г екосистема мурашників.
4.      Сукупність екосистем з відносно подібними характеристиками, які займають значну територію, називають:
А консорціями  Б біомами  В провінціями  Г популяціями.
5.      Найбільш продуктивним біомом Світового океану є:
А зарості водоростей  Б прибережні води  В прибережні бухти  Г протоки.
6.      За специфікою структури й кругообігу речовин та енергії розрізняють: 
А природні і штучні  Б морські і прісноводні  В наземні і водні  Г ліси і степи.

ІІ рівень Вибрати серед запропонованих одну вірну відповідь (0.5 б.)
7.      Кількість популяцій і видів, співвідношення особин, чисельності і біомаси – це структура:
А видова  Б просторова  В екологічна  Г етологічна.
8.      Співвідношення популяцій різних видів, які виконують певні функції в екосистемі – це:
А видова  Б просторова  В екологічна  Г етологічна.
9.      Популяції гетеротрофних організмів, які живляться безпосередньо або через інші організми готовою органічною речовиною, синтезованою автотрофами:
А консументи  Б продуценти  В редуценти  Г гетеротрофи.
10.  Консументами ІІ порядку є:
А рослини  Б хижаки  В рослиноїдні тварини  Г сапротрофні бактерії.
11.  Прикладами організмів-редуцентів є:
А рослини  Б хижаки  В рослиноїдні тварини  Г сапротрофні бактерії.
12.  Орхідеї на стовбурах дерев – це типи зв’язків між популяціями різних видів:
А прямі  Б непрямі  В топічні  Г фабричні.  


ІІІ рівень
13.  Обрати складові ознаки детритного ланцюга живлення (1 б.)
ПРОДУЦЕНТИ
КОНСУМЕНТИ
РЕДУЦЕНТИ
1.трава
1.кріт
1.жук-гнойовик
2.опале листя
2.зелений коник
2.дощовий червяк
3.орхідея
3.гусінь
3.яструб


14.  Знайти відповідність між назвою та сутністю закономірностей функціонування екосистем (2 б):
А Правило екологічної піраміди
Б Закон одно спрямованості потоку енергії
В Закон внутрішньої динамічної рівноваги екосистем
Г Закон концентрування речовин в трофічних ланцюгах

1.Енергія, що її отримує екосистема, передається в одному напрямку від продуцентів до консументів і редуцентів.
2.Зв’язки, які пов’язують дві популяції є прямими і непрямими.
3.Ксенобіотики і радіонукліди у трофічних ланцюгах є незмінними і їхня концентрація в розрахунку на одиницю біомаси стає більшою.
4.Речовини, енергія і інформація та динамічні якості природних екосистем перебувають у тісному взаємозвязку, за якого зміна одного з показників неминуче призводить до змін інших за умови збереження загальних властивостей екосистем.
5. Екологічна ефективність кожної наступної ланки приблизно в 10 разів менша від попередньої внаслідок втрат енергії на кожному трофічному рівні. 
 

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3 б.)
На конкретному прикладі опишіть властивості й характеристики екосистем.

Відповіді
І Варіант                                                                     ІІ Варіант
1 в                                                                                          1в
2а                                                                                            2в
3а                                                                                            3г
4 в                                                                                           4б
5 а                                                                                            5а
6 а                                                                                             6в
7 в                                                                                             7а
8 б                                                                                              8в
9 б                                                                                               9а
10 в                                                                                              10б
11 в                                                                                                11г
12 а                                                                                                12в
13  123                                                                                            13   212                                           
14  А-3, Б-4, В-2, Д-1                                                                     14 А-5, Б-1, В- 4, Г-3










Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

Контрольна робота з хімії 11 клас (рівень – стандарт) по темі «ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ»

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)