Тестовий контроль знань по темі «ДЕМЕКОЛОГІЯ» (Біологія, 11 клас, рівень – стандарт)


ВАРІАНТ І
І рівень Вибрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.                 Розділ екології, що вивчає умови формування, структуру, функціонування і динаміку розвитку популяцій – це:                                                                                   А аутекологія  Б демекологія  В екосистемологія   Г біоекологія.
2.                 Предметом демекології є структура, динаміка, стабільність, саморегуляція:                  А популяції  Б видів  В екосистем  Г біосфери.
3.                 Поділ популяцій на групи особин,що різняться за певними властивостями це:                                                                                                                                                  А метод  Б об’єкт  В структура  Г значення.
4.                 Розподіл особин популяцій за віковими групами – це:                                                             А вікова структура  Б статева структура    В просторова структура                                      Г етологічна структура.
5.                 Система взаємозв’язків між особинами, що проявляються в їхній поведінці, це:       А вікова структура  Б статева структура       В просторова структура                                 Г етологічна структура.
6.                 Тимчасово просторово відокремлена група особин, це:                                                  А агрегація  Б демі  В локація  Г популяція.                                                                      ІІ рівень  Вибрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
7.                 Відносно невелика, частково відокремлена від інших група особин певного виду, які вільно схрещуються між собою, це:                                                             А агрегація  Б демі  В локація  Г метапопуляція.
8.                 Напівзалежні  популяції:                                                                                              А існують тільки за умови надходження особин із сусідніх популяцій                        Б можуть існувати тривалий час самостійно, але імміграція особин  відчутно впливає на чисельність   В мають високий потенціал розмноження без надходження з інших популяцій  Г таких не існує.
9.                 Прикладом незалежної популяції                                                                                 А  популяції птахів, які живуть постійно на певному острові                                      Б популяція бурого ведмедя  В популяція ластівки                                                         Г популяція горобців.
10.             Простір, заселений особинами конкретної популяції – це:                                      А ареал  Б чисельність  В щільність  Г динаміка.
11.             Середня кількість особин, яка припадає на одиницю площі або об’єму, простору, зайнятого популяцією - це:                                                                                           А ареал  Б чисельність  В щільність  Г динаміка.
12.             Прикладом регуляції чисельності взаємозв’язками із популяціями інших видів є:      А чисельність ведмедів і вовків    Б чисельність рисі і зайців                          В чисельність інфузорій  – туфельки хвостатої і туфельки золотистої                                                    Г чисельність лисиць і вовків.                                                                                              ІІІ рівень
13.             Встановити відповідність між назвами механізмів регуляції чисельності популяцій та прикладами, які ілюструють цей принцип (2б.):
А Регуляція взаємозв’язками із популяціями інших видів                           
Б Принцип конкурентного витіснення
В Регуляція суспільною поведінкою
Г Регуляція територіальною поведінкою

1.У розмноженні беруть участь окремі самки-матки та самці, чисельність яких регулюється.
2. Мічення території у зубрів
3. Досліди з двома видами інфузорій
4.Явище канібалізму у чайок
5.Чисельність рисі залежить від чисельності зайців

1.     14. Оберіть основні структури і функціональні закономірності популяційної екології – принципу конкурентного витіснення (1б.)
Розділ екології, який вивчає
Сутність принципу
Приклад, який ілюструє дію принципу
1.Аутекологія
1.Два види з однаковими потребами не можуть існувати разом, один з них через деякий час витіснить інших
1.Канібалізм у чайок
2.Демекологія
2.При досягненні чисельності популяції певної величини, плодючість особи знижується, посилюється агресивність.
2. Два види інфузорій - туфельок – хвостата і золота в одній водоймі
3.Екосистемологія
3.Ксенобіотики і радіонукліди у трофічних ланцюгах є незмінними і їхня концентрація в розрахунку на одиницю біомаси стає більшою. 
3.Мічення територій ведмедями.

ІV рівень Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3б.)
15..             Яке значення встановлення характеристик мінімального розміру популяцій для збереження тварин?



Тестовий контроль знань по темі «ДЕМЕКОЛОГІЯ»
(Біологія, 11 клас, рівень – стандарт)        ВАРІАНТ ІІ
І рівень Вибрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.      Об’єктом дослідження демекології є:                                                                                                   А вид  Б екосистема  В людина  Г популяція.
2.      Значення демекології полягає у розв’язуванні проблем  підвищення щільності :                                 А малих популяцій  Б зникаючих видів  В агроценозів  Г населення держав.
3.      Співвідношення особин різних статей – це:                                                                                      А вікова структура  Б статева структура  В просторова структура                                                   Г етологічна структура.
4.      Розподіл особин популяцій по території, яку вона займає це:                                                         А вікова структура  Б статева структура  В просторова структура                                                                  Г етологічна структура.
5.      Часткові популяції, між яким наявний обмін генетичним матеріалом, називають:                         А поліпопуляції    Б метапопуляції     В мікропопуляції     Г мегапопуляції.
6.      Прикладом агрегації є:                                                                                                                                      А зграя осілих птахів  Б зграя мігруючої сарани  В зграя кочових снігурів                                     Г колонія морських котиків.                                                                                                                                                                                   ІІ рівень  Вибрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
7.      Незалежні популяції характеризуються тим, що:                                                                                         А існують тільки за умови надходження особин із сусідніх популяцій                                           Б можуть існувати тривалий час самостійно, але імміграція особин  відчутно впливає на чисельність          В мають високий потенціал розмноження без надходження з інших популяцій       Г таких не існує.
8.      Залежні популяції мають особливості:                                                                                                  А існують тільки за умови надходження особин із сусідніх популяцій                                          Б можуть існувати тривалий час самостійно, але імміграція особин  відчутно впливає на чисельність       В мають високий потенціал розмноження без надходження з інших популяцій  Г таких не існує.
9.      Основою функціонування популяцій є:                                                                                                    А забезпечення триєдиного потоку речовин, енергії та інформації                                                       Б  забезпечення території існування                                                                                                          В забезпечення видової різноманітності  Г забезпечення гомеостазу.
10.  Загальна кількість особин, що входять до складу даної популяції – це:                                                    А ареал  Б чисельність  В щільність  Г динаміка.
11.  Сукупність біологічних і екологічних процесів, що змінюють розміри ареалу, чисельність, склад популяції - це:                                                                                                                               А ареал  Б чисельність  В щільність  Г динаміка.
12.  Принцип конкурентного витіснення (закон Гаузе) можна проілюструвати на дослідах із:              А фотосинтезом  Б двома видами інфузорій-туфельок – золотистої і хвостатої                                   В впливом підживлення мінеральними добривами агроценозу  Г впливом підживлення органічними добривами агроценозу.

ІІІ рівень
13.  Встановити відповідність між сутністю функціональної ролі популяцій в екосистемах та прикладом, який пояснює цю сутність.(2б.)
А Продукційна роль
Б Редукційцна роль
В. Трансформаційна роль
Г Регуляційна роль

1.Автотрофні організми-продуценти утворюють первинну продукцію, яку споживають гетеротрофи.
2. Редуценти розщеплюють органічні рештки до мінеральних речовин, що знову вступають в кругообіг.
3.Популяції консументів перетворюють речовини й енергію і забезпечують проходження потоку речовин й енергії.
4.Популяції відіграють важливу роль у підтриманні стабільності екосистем.
5. Участь популяцій у створенні «каналів фізичних і хімічних сигналів, що пов’язують усі частини як єдине ціле».

14.   Оберіть основні характеристики розділу екології – демекології (1б.)
Вчений-засновник
Об’єкт
дослідження
Предмет дослідження
1.Чарльз Дарвін
1.Біогеоценоз
1.Структура, динаміка, стабільність, самовідновлення популяцій.
2.Чарльз Елтон
2.Вид
2. Структура, динаміка, стабільність, самовідновлення біосфери.
3. Ю. Одум
3. Популяція
3. Закономірності функціонування надорганізмових екосистем.

ІV рівень Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3б.)
15.  Яке значення популяційних закономірностей для практичної діяльності людини?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

Контрольна робота з хімії 11 клас (рівень – стандарт) по темі «ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ»

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)