ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «ЕКОЛОГІЯ» (БІОЛОГІЯ, 11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)


ВАРІАПНТ І
І рівень Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
1.     Наука про взаємозв’язки живого між ним та з навколишнім середовищем  - це:
А мікологія   Б зоологія  В арахнологія   Г екологія.
2.     Предметом екології є:  
А нежива природа  Б популяції, види   В екосистема  Г  різноманітність взаємозв’язків між організмами.
3.     Аутекологія – це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем  Б біоценозів  В популяцій  Г видів.
4.     Синекологія  – це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем  Б біоценозів  В популяцій  Г видів.
5.     Метод, який передбачає свідоме внесення змін і зіставлення результатів спостережень в експериментальній та контрольній групах,  називається:
А спостереження  Б експеримент  В вимірювання  Г моніторинг.
6.     Організоване періодичне або безперервне спостереження за станом екологічних об’єктів – це метод:
А спостереження  Б експеримент  В вимірювання  Г моніторинг.
ІІ рівень  Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
7.     Пізнання фундаментальних рівнів і властивостей життя та пояснення сутності закономірностей розвитку природи, явищ і процесів – це сутність:
А освітньої функції  Б пізнавальної функції                                                             В світоглядної функції  Г практичної функції.
8.     Формування узагальнюючої системи ідей і поглядів на світ, людину, її місце в світі – це сутність:
А освітньої функції  Б пізнавальної функції                                                             В світоглядної функції  Г практичної функції.
9.     Німецький ботанік Шпренгель, вивчаючи вплив вмісту різних хімічних елементів в  грунті на зростання рослин сформулював:                                 А правило мінімуму  Б закон обмежувального чинника                                          В закон єдності середовища організмів   Г закон оптимуму.


10.            Найбільший лімітуючий  вплив на організм, популяцію або угрупування мають ті життєво важливі чинники зовнішнього середовища, кількість яких є близькою до мінімального критичного рівня. Це сутність:
А правила мінімуму  Б закон у обмежувального чинника  В закону єдності середовища організмів   Г закону оптимуму.
11.           Необхідною умовою збереження природи та розвитку суспільства є: А об’єднання екологічних принципів та закономірностей в єдине ціле   Б розуміння екологічних закономірностей і принципів їхнього існування  В протиставлення екологічних закономірностей та принципів   Г оновлення екологічних закономірностей та принципів.
12.           Людина має передбачати наслідки впливу на природу, запобігти виникненню та розвитку негативних змін. Цей постулат є основою принципу: 
А цілісності природи   Б рециклічності  В оновлення ресурсів                   Г завбачливості.                                                                                                           ІІІ рівень
13.           Знайти відповідності між видами абіотичних екологічних чинників та прикладами їх прояву в природі. (2б.)
А кліматичні                               1 вплив рельєфу    
Б атмосферні                               2 вплив води
В едафічні                                    3 вплив грунту
Г гідрологічні                              4 вплив повітря                  
Д топографічні
1.      Обрати твердження, які характеризують науку екологія (1 б.)
Об’єкти дослідження
Предмет дослідження
Методи дослідження
1.Надорганізмові системи
1.Місце організмів в системі органічного світу
1.Хірургічний
2.Рослини
2.Взаємозвязки між організмами
2.Моніторинг
3.Людина
3.Будову організмів
3.Проектування

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання. (3 б.)
Висловіть свої судження щодо ролі та значення екології в сучасному світі.



ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «ЕКОЛОГІЯ»
(БІОЛОГІЯ, 11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)
ВАРІАПНТ ІІ
І рівень Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
1.     Об’єктом досліджень екології є:
 А нежива природа  Б популяції, види, екосистема  Г взаємозв’язки між організмами.
2.     Завдання екології полягає в тому, щоб:
А вивчити будову організмів  Б визначити місце організму в системі органічного світу  В розкрити закономірності екологічних зв’язків   Г передбачити еволюційний розвиток організмів.
3.     Демекологія– це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем  Б біоценозів  В популяцій  Г видів.
4.     Екосистемологія - – це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем  Б біоценозів  В популяцій  Г видів.
5.     Метод вивчення біосистеми шляхом фіксації певних її ознак , називається:
А спостереження  Б експеримент  В вимірювання  Г моніторинг.
6.     Отримання кількісних характеристик, об’єктів і явищ – це метод:                    А спостереження  Б експеримент  В вимірювання  Г моніторинг.                         ІІ рівень  Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)                        
7.     Надання знань для розумного, раціонального користування природними ресурсами, усвідомлення ролі природного середовища для життя і здоров’я людини  – це сутність:
А освітньої функції  Б пізнавальної функції В світоглядної функції  Г практичної функції.
8.     Прогнозування розвитку біосфери, наслідків  антропогенного впливу  та створення нових технологій, проектів і планів розвитку для розв’язування глобальних проблем сучасності – це сутність:                           А освітньої функції  Б пізнавальної функції В світоглядної функції  Г практичної функції.
9.     Ріст рослини обмежується кількістю поживної речовини, що міститься в найменшій концентрації – це сутність:                                                         А правила мінімуму  Б закон у обмежувального чинника  В закону єдності середовища організмів   Г закону оптимуму.


10.           Головне завдання екології полягає в тому, щоб: А осягнути закономірності, зрозуміти сутність і явища, характерні для надорганізмових систем  
Б вивчити будову всіх живих істот  В визначити місце живого організму в системі органічного світу   Г вивчити вплив людини на різноманітність флори.
11.           Людина має використовувати такі ресурси і в такій кількості, щоб відбувалося їх поступове відновлення. Цей постулат є основою принципу: 
А цілісності природи   Б рециклічності  В оновлення ресурсів                              Г завбачливості.
12.           Повторне багаторазове використання найважливіших речовин, оскільки в природі є й невідновні ресурси. Цей постулат є основою принципу: 
А цілісності природи   Б ре циклічності  В оновлення ресурсів                            Г завбачливості.                                                                                                        ІІІ рівень
13.           Знайти відповідність між видами екологічних чинників та прикладами їх прояву (2 б.)
А періодичні                                   1 земне тяжіння
Б неперіодичні                                2 виверження вулканів
В стабільні                                       3 добові зміни температури
Г техногенні                                     4 опосередкований вплив людини
Д антропогенні    
14.           Обрати твердження, які характеризують розділ екології – аутекологію (1б.):
Інша назва-синонім
Визначення
Аутекологічні закони
1.Екологія видів
1.Досліджує властивості популяцій
1.Закон обмеженості природних ресурсів
2.Екологія популяцій
2.Вивчає організм та умови його існування
2.Закон Гаузе
3.Екологія екосистем
3.Вивчає різноманітні угрупування рослин, тварин
3. Закон обмежувального чинника
ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3 б.).
15.            Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей для розуміння природи й сучасних технологій.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

Контрольна робота з хімії 11 клас (рівень – стандарт) по темі «ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ»

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)