Навчальний семінар СИСТЕМА ОРГАНІЧНОГО СВІТУ
Революційні зміни, що відбулись в біології
протягом останніх десятиліть, залишились поза увагою школи.
¡ Біологія
стає дедалі складнішою і вимогливішою наукою, кількість наукової інформації
лавиноподібно збільшується , а час, відведений на навчання – ні, серед
педагогів поширюється пасивно-консервативна позиція. Ця відмова дуже зручна ,
адже вона звільняє від потреби у самоосвіті. Але біологія – це наука, а наука полягає у
створенні незалежно відтворювального знання про реальність. Наукові ідеї, що не
проходять випробування на відтворюваність, невідворотно застарівають. Можна
сперечатись про те, наскільки потрібні пересічному випускникові сучасні наукові
дані, але й застарілі дані йому точно ні до чого.
¡ Ось перелік обраних тверджень, що можуть здивувати вітчизняного
вчителя:
¡ Сутністю
клітинного імунітету не є фагоцитоз,
¡ Вольвокс
– не колонія,
¡ Мікротрубочки
веретена поділу не «розтягують» хромосоми – вони взагалі не здатні нікого
«тягнути»;
¡ РНК
часто утворює подвійну спіраль
¡ Рамапітек
– помилка палеонтологів
¡ Деякі
хлоропласти мають власне ядро
¡ Виникнення
життя з коацерватів неможливе
¡ «світлочутливе
вічко» хламідомонади не відчуває світла
¡ Членистоногі
не походять від кільчастих черв’яків
¡ Евглена
не має глотки
¡ Прокаріоти бувають багатоклітинними
Якщо хоча би одне речення вас здивує –
настав час знайомитись з сучасною літературою і поступово перевчатися
Коментарі
Дописати коментар