ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ НА ТЕМУ «СУКЦЕСІЇ.АГРОЦЕНОЗИ.» (БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ 11 КЛАС)
І варіант І РІВЕНЬ Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
1. Концепцію рослинної сукцесії створив
науковець:
А Ч.Дарвін Б В. Вернадський В Е. Клементс
Г С. Навашин.
2. Послідовність екосистем, що змінюють
одна одну в процесі сукцесії, називають сукцесійною:
А модифікацією Б серією
В систематизацією Г
глобалізацією.
3. Етап формування піонерських угрупувань
характеризується тим, що:
А угрупування
нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами
живлення Б починається із заселення
лишайниками, нижчими грибами В
угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття,
розгалужуються трофічні мережі Г формування екосистем
з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною кількістю
біомаси.
4. Етап зрілих (кліматичних)
екосистем характеризується тим, що:
А угрупування
нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами
живлення Б починається із заселення
лишайниками, нижчими грибами В
угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття,
розгалужуються трофічні мережі Г формування
екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною
кількістю біомаси.
5. Повільні сукцесії тривають:
А протягом
тисячоліть Б впродовж століть В упродовж десятиріч Г протягом кількох років.
6. Швидкі сукцесії тривають:
А протягом
тисячоліть Б впродовж століть В упродовж десятиріч Г протягом кількох років.
ІІ рівень Обрати
одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
7. За особливостями формування
сукцесії поділяють на:
А ендогенні і
екзогенні Б первинні і вторинні В природні і антропогенні Г біоценотичні і екосистемні.
8. Штучні екосистеми, створені
людиною для отримання сільськогосподарської продукції – це:
А сукцесії Б популяції
В агроценози Г біоценози.
9. Агроценози відрізняються від природних
екосистем:
А великим різноманіттям
видів Б розгалуженим ланцюгом
живлення В переважанням одного або
декількох домінантних видів організмів (монокультури) Г складними трофічними ланцюгами.
10. Агросистеми мають ті самі
структури, умови існування, що й екосистеми, але позбавлені таких властивостей
як:
А нестабільність і
нестійкість в часі Б стабільність і
стійкість в часі В нестабільність і
стійкість в часі Г стабільність і
нестійкість і в часі.
11. Основними екологічними проблемами
сучасного землеробства є: А
спустелювання земель, ерозія, засолення, забруднення, виснаження ґрунтів Б
стабільність і нестійкість в часі агросистем
В забруднення атмосфери Г
забруднення гідросфери.
12. Комплекс змін у сільському господарстві
більшості країн, що призвели до значного збільшення сільськогосподарської
продукції – це:
А блакитна революція Б зелена
революція В помаранчева революція Г біла революція.
ІІІ рівень
13. Знайти відповідність між основними
проблемами сучасного землеробства та їх сутністю. (2 б.)
А Спустелювання
земель
Б Ерозія ґрунту
В Засолення ґрунту
Г Забур\янення
угіль
Д виснаження ґрунту
1. Збіднення ґрунту на вміст гумусу, інших
елементів живлення
2. Поширення аборигенних, інвазійних,
стійких до гербіцидів видів, що знижує врожайність.
3. Процес руйнування й знищення ґрунтового
покриву під дією води, вітру, зрошення, промислової
діяльності.
4. Деградація земель в посушливих ділянках
земної поверхні.
14. Знайти ознаки сукцесії ( 1б.)
ІІ етап розвитку
сукцесії
|
Розрізняють типи
сукцесій
|
Закономірності
|
1.Первинне
заселення
|
1.Вторинні,
третинні
|
1.Закон
односпрямованого потоку енергії.
|
2.Піонерське
угрупування
|
2.Первинні,
вторинні
|
2.Правило
екологічної піраміди.
|
3.Зріла (клімакс
на) сукцесія
|
3.Стабільні,
нестабільні
|
3.Закон одного
відсотка.
|
ІV рівень.
Дати розгорнуту відповідь на запитання.
(3 б.)
15. На конкретному прикладі поясніть
закономірності формування сукцесій.
ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ
ЗНАНЬ НА ТЕМУ «СУКЦЕСІЇ.АГРОЦЕНОЗИ.»
ІІ варіант І РІВЕНЬ Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.
Спрямовані послідовні зміни угруповань організмів на
певній ділянці середовища, що призводять до відновлення або перетворення
екосистем відповідно до природних умов – це екологічні:
А біоценози Б агроценози В сукцесії
Г консорції.
2.
Етап первинного заселення характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними
ланцюгами живлення Б починається із
заселення лишайниками, нижчими грибами.
В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття,
розгалужуються трофічні мережі Г
формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям,
максимальною кількістю біомаси.
3.
Етап формування
проміжних угрупувань характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними
ланцюгами живлення Б починається із заселення
лишайниками, нижчими грибами.
В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття,
розгалужуються трофічні мережі Г
формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям,
максимальною кількістю біомаси.
4.
Рушійними чинниками змін і розвитку нестійких екосистем
є:
А збалансованість кругообігу речовин і збільшення видового
різноманіття Б незбалансованість
кругообігу речовин і збільшення видового різноманіття В незбалансованість кругообігу речовин і
зменшення видового різноманіття Г немає вірної
відповіді.
5.
Середні сукцесії тривають:
А протягом тисячоліть Б впродовж
століть В упродовж десятиріч Г протягом кількох років.
6.
Залежно від причини виникнення сукцесії поділяють на
типи:
А ендогенні і екзогенні Б первинні і
вторинні В природні і антропогенні Г біоценотичні і
екосистемні.
ІІ
рівень Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
7.
Ендогенні (автогенні) сукцесії відбуваються внаслідок:
А причин, що діють ззовні Б
внутрішніх причин В антропогенного
впливу Г руйнування
озонового шару.
8.
Прикладом агроценозу є: А море Б виноградник
В ліс Г дерево.
9.
Для агросистем характерно:
А вилучення органічної речовини, залежність від діяльності людини, низьке
видове різноманіття, розімкненість біохімічних циклів Б коло обіг речовин здійснюється самостійно,
не потребує втручання людини, велике видове різноманіття, розімкненість
біохімічних циклів В мале видове
різноманіття, незалежність від діяльності людини, складні біохімічні цикли Г монокультури, замкнені біохімічні цикли,
залежність від діяльності людини.
10.
Розділ екології, що вивчає взаємини організмів з
чинниками довкілля в процесі сільськогосподарського виробництва – це: А демекологія Б екосистемологія В аутекологія
Г агроекологія.
11.
Шляхами підвищення продуктивності агросистем мають стати:
А
спустелювання земель, ерозія, засолення, забруднення, виснаження ґрунтів Б
стабільність і нестійкість в часі агросистем
В забруднення атмосфери Г
фітомеліорація, сівозміна, нові технології, застосування закритих і краплинних
зрошувальних систем.
12.
Підхід до проектування сталих систем і система ведення
сільського господарства з мінімальними затратами праці, без шкоди довкіллю –
це: А
монокультура Б полікультура В пермокультура Г олігокультура. ІІІ
рівень
13.
Знайти відповідність між шляхами підвищення
продуктивності агроекосистем та сутністю
цих методів (2 б.):
А Фітомеліорація
Б Сівозміна
В Застосування краплинних зрошувальних систем
Г Застосування ендератів
1. Застосування зелених добрив (редька, гірчиця, люпин, овес) тимчасове
вирощування з метою поліпшення структури ґрунту, збагачення азотом.
2. В овочівництві й квітникарстві використання теплиць, парників, вирощування
гідропонікою, аеропонікою.
3. Процес чергування культур на одному полі впродовж тривалого часу.
4. Почергова зміна обробітку ґрунту.
5. Осушування і зрошування ґрунтів, боротьба з ерозією за допомогою рослин.
14.
Знайти ознаки, які характеризують агроценоз (1 б.)
Видове
різноманіття
|
Залежність від
існування людини
|
Приклади
|
1.Значне
|
1.Незалежні
|
1.Море. океан,
річка
|
2.Незначне,
переважають монокультури.
|
2.Напівзалежні
|
2.Ягідник, город,
лісопаркові смуги
|
3.Перважає флора
над фауною.
|
3.Залежні
|
3.Ліс, мурашник,
дерево
|
ІV рівень. Дати
розгорнуту відповідь на запитання. (3 б.)
15.
Доведіть необхідність ведення сільського господарства в
гармонії з природними процесами.
І варіант
1.В
2.Б
3.А
4.Г
5.А
6.В
7.Б
8.В
9.В
10.Б
11.А
12.В
13. А-4 Б-3 Г-2 Д-1
14. 2 2 3
ІІ варіант
1В
2Б
3В
4В
5Б
6А
7Б
8Б
9А
10Г
11Г
12В
13 А-5 Б-3 В-2 Г-1
14 2 3 2
Коментарі
Дописати коментар