ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ НА ТЕМУ «СУКЦЕСІЇ.АГРОЦЕНОЗИ.» (БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ 11 КЛАС)


І варіант                       І РІВЕНЬ       Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.         Концепцію рослинної сукцесії створив науковець:
А Ч.Дарвін  Б В. Вернадський  В Е. Клементс  Г С. Навашин.
2.         Послідовність екосистем, що змінюють одна одну в процесі сукцесії, називають сукцесійною:
А модифікацією  Б серією  В систематизацією  Г глобалізацією.
3.         Етап формування піонерських угрупувань характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами живлення   Б починається із заселення лишайниками, нижчими грибами  В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття, розгалужуються трофічні мережі                        Г формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною кількістю біомаси.
4.        Етап зрілих (кліматичних) екосистем характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами живлення  Б починається із заселення лишайниками, нижчими грибами  В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття, розгалужуються трофічні мережі                               Г формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною кількістю біомаси.
5.        Повільні сукцесії тривають:
А протягом тисячоліть  Б впродовж століть  В упродовж десятиріч  Г протягом кількох років.
6.         Швидкі сукцесії тривають:
А протягом тисячоліть  Б впродовж століть  В упродовж десятиріч  Г протягом кількох років.
ІІ рівень Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)
7.         За особливостями формування сукцесії поділяють на:
А ендогенні і екзогенні  Б первинні і вторинні  В природні і антропогенні  Г біоценотичні і екосистемні.
8.         Штучні екосистеми, створені людиною для отримання сільськогосподарської продукції – це:
А сукцесії  Б популяції  В агроценози  Г біоценози.
9.         Агроценози відрізняються від природних екосистем:                                                                      А великим різноманіттям видів  Б розгалуженим ланцюгом живлення  В переважанням одного або декількох домінантних видів організмів (монокультури)  Г складними трофічними ланцюгами.
10.       Агросистеми мають ті самі структури, умови існування, що й екосистеми, але позбавлені таких властивостей як:
А нестабільність і нестійкість в часі  Б стабільність і стійкість в часі  В нестабільність і стійкість в часі  Г стабільність і нестійкість і в часі.
11.       Основними екологічними проблемами сучасного землеробства є:                                              А спустелювання земель, ерозія, засолення, забруднення, виснаження ґрунтів                                          Б стабільність і нестійкість в часі агросистем  В забруднення атмосфери  Г забруднення гідросфери.
12.       Комплекс змін у сільському господарстві більшості країн, що призвели до значного збільшення сільськогосподарської продукції – це:                                                                                            А блакитна революція  Б зелена революція  В помаранчева революція  Г біла революція.
ІІІ рівень
13.       Знайти відповідність між основними проблемами сучасного землеробства та їх сутністю. (2 б.)
А Спустелювання земель
Б Ерозія ґрунту
В Засолення ґрунту
Г Забур\янення угіль
Д виснаження ґрунту


1.         Збіднення ґрунту на вміст гумусу, інших елементів живлення
2.         Поширення аборигенних, інвазійних, стійких до гербіцидів видів, що знижує врожайність.
3.         Процес руйнування й знищення ґрунтового покриву  під дією води, вітру, зрошення, промислової діяльності.
4.         Деградація земель в посушливих ділянках земної поверхні.

14. Знайти ознаки сукцесії ( 1б.)
ІІ етап розвитку сукцесії
Розрізняють типи сукцесій
Закономірності
1.Первинне заселення
1.Вторинні, третинні
1.Закон односпрямованого потоку енергії.
2.Піонерське угрупування
2.Первинні, вторинні
2.Правило екологічної піраміди.
3.Зріла (клімакс на) сукцесія
3.Стабільні, нестабільні
3.Закон одного відсотка.

ІV рівень. Дати розгорнуту відповідь на запитання. (3 б.)
15.       На конкретному прикладі поясніть закономірності формування сукцесій.
ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ НА ТЕМУ «СУКЦЕСІЇ.АГРОЦЕНОЗИ.»
  ІІ варіант                       І РІВЕНЬ  Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.) 
1.      Спрямовані послідовні зміни угруповань організмів на певній ділянці середовища, що призводять до відновлення або перетворення екосистем відповідно до природних умов – це екологічні:
А біоценози  Б агроценози  В сукцесії  Г консорції.
2.      Етап первинного заселення характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами живлення  Б починається із заселення лишайниками, нижчими грибами.
В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття, розгалужуються трофічні мережі  Г формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною кількістю біомаси.
3.       Етап формування проміжних угрупувань характеризується тим, що:
А угрупування нестійкі, із незначним видовим різноманіттям, нескладними ланцюгами живлення  Б починається із заселення лишайниками, нижчими грибами.
В угрупування нестійкі, але в них збільшується видове різноманіття, розгалужуються трофічні мережі  Г формування екосистем з високим ступенем стійкості, найбільшим різноманіттям, максимальною кількістю біомаси.
4.      Рушійними чинниками змін і розвитку нестійких екосистем є:
А збалансованість кругообігу речовин і збільшення видового різноманіття                                               Б незбалансованість кругообігу речовин і збільшення видового різноманіття                                   В незбалансованість кругообігу речовин і зменшення видового різноманіття                          Г немає вірної відповіді.
5.      Середні сукцесії тривають:
А протягом тисячоліть  Б впродовж століть  В упродовж десятиріч  Г протягом кількох років.
6.      Залежно від причини виникнення сукцесії поділяють на типи:
А ендогенні і екзогенні  Б первинні і вторинні  В природні і антропогенні                                                  Г біоценотичні і екосистемні.                                                                                                              ІІ рівень Обрати одну вірну відповідь (по 0.5 б.)   
7.      Ендогенні (автогенні) сукцесії відбуваються внаслідок:
А причин, що діють ззовні  Б внутрішніх причин  В антропогенного впливу                                 Г руйнування озонового шару.
8.      Прикладом агроценозу є: А море  Б виноградник  В ліс  Г дерево.
9.      Для агросистем характерно:
А вилучення органічної речовини, залежність від діяльності людини, низьке видове різноманіття, розімкненість біохімічних циклів  Б коло обіг речовин здійснюється самостійно, не потребує втручання людини, велике видове різноманіття, розімкненість біохімічних циклів  В мале видове різноманіття, незалежність від діяльності людини, складні біохімічні цикли                         Г монокультури, замкнені біохімічні цикли, залежність від діяльності людини.

10.  Розділ екології, що вивчає взаємини організмів з чинниками довкілля в процесі сільськогосподарського виробництва – це:                                                                                                                                                                              А демекологія  Б екосистемологія  В аутекологія  Г агроекологія.
11.  Шляхами підвищення продуктивності агросистем мають стати:                                                               А спустелювання земель, ерозія, засолення, забруднення, виснаження ґрунтів                                         Б стабільність і нестійкість в часі агросистем  В                забруднення атмосфери                                         Г фітомеліорація, сівозміна, нові технології, застосування закритих і краплинних зрошувальних систем.
12.  Підхід до проектування сталих систем і система ведення сільського господарства з мінімальними затратами праці, без шкоди довкіллю – це:                                                                  А монокультура  Б полікультура  В пермокультура                         Г олігокультура.                                             ІІІ рівень
13.  Знайти відповідність між шляхами підвищення продуктивності агроекосистем  та сутністю цих методів  (2 б.):
А Фітомеліорація
Б Сівозміна
В Застосування краплинних зрошувальних систем
Г Застосування ендератів

1.      Застосування зелених добрив (редька, гірчиця, люпин, овес) тимчасове вирощування з метою поліпшення структури ґрунту, збагачення азотом.
2.      В овочівництві й квітникарстві використання теплиць, парників, вирощування гідропонікою, аеропонікою.
3.      Процес чергування культур на одному полі впродовж тривалого часу.
4.      Почергова зміна обробітку ґрунту.
5.      Осушування і зрошування ґрунтів, боротьба з ерозією за допомогою рослин.
14.  Знайти ознаки, які характеризують агроценоз (1 б.)
Видове різноманіття
Залежність від існування людини
Приклади
1.Значне
1.Незалежні
1.Море. океан, річка
2.Незначне, переважають монокультури.
2.Напівзалежні
2.Ягідник, город, лісопаркові смуги
3.Перважає флора над фауною.
3.Залежні
3.Ліс, мурашник, дерево
ІV рівень. Дати розгорнуту відповідь на запитання. (3 б.)
15.  Доведіть необхідність ведення сільського господарства в гармонії з природними процесами.

 Відповіді
І варіант
1.В
2.Б
3.А
4.Г
5.А
6.В
7.Б
8.В
9.В
10.Б
11.А
12.В
13. А-4 Б-3 Г-2 Д-1
14. 2 2 3

ІІ варіант
10Г
11Г
12В
13  А-5 Б-3 В-2 Г-1
14 2 3 2


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «Адаптація» Біологія і екологія 11 клас (рівень – стандарт)

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)