КАЛЕНДАРН-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З ПРИРОДОЗНАВСТВА
Календарно-тематичне планування
Укладач: вчитель Тартаківського НВК І-ІІІ
ст.-дитячий садок Дмитрук О.В.
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(70 годин – 2
години на тиждень)
Програма
для загальноосвітніх навчальних закладів
Природознавство
5 клас
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і
науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник
О.Г.Ярошенко, В.М.Бойко. Природознавство: підручник для
5 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Видавництво «Світоч», 2013.
№
|
Зміст (тема) уроку
|
К-ть годин
|
Дата
|
Примітка
|
Очікуванірезультатинавчально-пізнавальноїдіяльності
|
||||
|
ВСТУП
|
6
|
|
1
|
Учень /
учениця
Знаннєвий
компонент
називає:природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію,
астрономію, екологію) та їх внесок у вивчення природи; методи вивчення природи (спостереження,
експеримент,вимірювання);
наводить приклади: методів
і обладнання для вивчення природи, їх використання
Діяльнісний компонент
розповідаєпро вчених-натуралістів (2–3)
та їхній внесок у вивчення природи;
про
методи вивчення природи;
пояснює прикладне
значення досягнень у галузі природничих наук;
розрізняє в описі
досліду або спостереження мету, умови його проведення та отримані результати;
обирає обладнання,
необхідне для проведення вимірювання і спостереження, і пояснює свій вибір;
знаходить необхідну
інформацію в довідкових виданнях із природничих
наук;
дотримуєтьсяправил
безпечного використання лабораторного обладнання
Ціннісний компонент
оцінює роль природничих наук у створенні
технологій, що покращують життя людини;
висловлює
свою точку зору на проблему «Для чого необхідно
вивчати природу?»;
усвідомлює
роль природничих наук і власні можливості в пізнанні природи
|
||||
1
|
Науки,
що вивчають природу.
|
|
|
2
|
|||||
2
|
Методи
вивчення природи.
|
|
|
2
|
|||||
3
|
Методи
вивчення природи. Практичні заняття
●
Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих
наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками
рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.
|
|
|
3
|
|||||
4
|
●
Обладнання для вивчення природи. Практичні заняття Ознайомлення з
простим обладнанням для природничонаукових спостереженьі
дослідів.
|
|
|
4
|
|||||
5
|
Значення
природничо-наукових знань для людини
|
|
|
5
|
|||||
6
|
Навчальний
проект
«Жива і нежива природа навколо нас»
|
|
|
|
●
визначати і
класифікувати об’єкти навколишнього світу за запропонованими ознаками;
●
вносити дані
в таблиці, будувати діаграми;
●
узагальнювати,
робити аргументовані висновки;
●
співпрацювати
в команді (розподіляти ролі в малій групі, робити внесок до спільної діяльністі, підбадьорювати, спонукати інших, вирішувати
проблеми);
●
презентувати
результати спільної діяльності, оцінювати свійвнесок у діяльність групи
|
||||
Практичні заняття
●
Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих
наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками
рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.
●
Ознайомлення з простим обладнанням для
природничонаукових спостереженьі дослідів.
Демонстрації:зразків
природних і рукотворних тіл; чистих речовин, сумішей; моделей молекул;
способів розділення сумішей; фізичних і хімічних явищ.
Організація спостережень за тілами
живої та неживої природи
|
|||||||||
Змістова лінія «Громадянська
відповідальність» реалізується під час виконання проекту через
формування відповідального ставлення до власної діяльності у складі малої
групи, що розуміє ролі лідера й виконавця певної ролі, уміння рівномірно
розподілити завдання, сприяти успіху групи у виконанні проекту та його
презентування.
|
|||||||||
|
РОЗДІЛ І.
ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС
|
15
|
|
|
Учень /
учениця
Знаннєвий
компонент
називає:найменші частинки речовин; характеристики тіла (форма,
розміри, маса, об’єм); прилади та інструменти для вимірювання розмірів і маси тіл; фізичні властивості речовин (колір, блиск, запах, агрегатний стан); властивості газів (не зберігають форми,
займають весь представлений їм простір); властивості рідин (не зберігають
форму, зберігають об’єм, текучі); властивості твердих тіл (зберігають форму
та об’єм); способи розділення сумішей (відстоювання, фільтрування,
випаровування); ознаки хімічних явищ; умови, за яких відбувається горіння;
наводить
приклади:тіл і речовин, що оточують людину;чистих речовин і
сумішей (2–3); неорганічних та органічних речовин (2–3); явищ у природі,
техніці, побуті; явищ природи, пов’язаних зі зміною сезонів; явищ природи, що
повторюються; використання сумішей
Діяльнісний
компонент
розрізняє: тіла живої і неживої природи; фізичні, хімічні та
біологічні явища;
пояснює:відмінність між твердим, рідким, газуватим станом
речовин; чистих речовин – від сумішей;значення органічних речовин для живої
природи;значення горіння і гниття;
описує за
запропонованим планом тіла і речовини; явища природи (2–3);
порівнює тіла й
речовини за 3–4
ознаками;
характеризує:горіння як
приклад хімічних явищ;
вимірює масу й розміри тіла, використовуючи відповідні прилади;
уміє розділяти суміш фільтруванням;
установлює зв’язки між
явищами природи (на прикладах вивчених і за
аналогією);
застосовує знання для
безпечного поводження з тілами й речовинами в
ситуаціях повсякденного життя;
дотримується правил:безпечного
використання хімічного посуду
Ціннісний компонент
усвідомлює
важливістьакуратності, ретельності і точності при
фіксуванні даних;
робить
висновок про різноманітність тіл іявищ природи;
обговорює
питання безпечного використання
речовин;
оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язаних
із фізичними явищами, використанням тіл і речовин;
розуміє
значимість потреби в безпеці
|
||||
7
|
Тіла
навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
|
|
6
|
|||||
8
|
Практична робота
Вимірювання
маси та розмірів різних тіл.
|
|
|
|
|||||
9
|
Речовини.
Фізичні властивості речовин.
|
|
|
7
|
|||||
10
|
Властивості
твердих тіл, рідин і газів.
|
|
|
7
|
|||||
11
|
Молекули.
Дифузія.
|
|
|
8
|
|||||
12
|
Атоми
|
|
|
9
|
|||||
13
|
Різноманітність
речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини.
|
|
|
10
|
|||||
14
|
Чисті
речовини і суміші. Практичні заняття
Розділення
сумішей фільтруванням.
|
|
|
11
|
|||||
15
|
Способи
розділення сумішей.
|
|
|
12
|
|||||
16
|
Явища
природи.
|
|
|
13
|
|||||
17
|
●
Фізичні явища, їх
різноманітність. Практичні заняття
Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні.
|
|
|
14
|
|||||
18
|
Хімічні явища, їх ознаки. Гниття.
|
|
|
15
|
|||||
19
|
Горіння.
|
|
|
16
|
|||||
20
|
Повторюваність
явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
|
|
16
|
|||||
21
|
Узагальнення та
систематизація знань з теми
|
|
|
|
|||||
Практичні
роботи
●
Вимірювання маси та розмірів різних тіл.
●
Розділення сумішей фільтруванням.
●
Дослідження залежності швидкості випаровування
рідини від температури та площі поверхні.
Демонстрації:зразків
природних і рукотворних тіл; чистих речовин, сумішей; моделей молекул;
способів розділення сумішей; фізичних і хімічних явищ.
Організація спостережень заявищами
природи
|
|||||||||
Змістова лінія «Підприємливість
та фінансова грамотність»реалізується через створення умов для учнів проявляти ініціативу,
спонукання їх до пропонування власних ідей щодо виконання і вдосконалення
дослідницьких завдань.
Змістова лінія «Здоров’я і
безпека»реалізується через спонукання
учнів обґрунтовано йти на
ризик при виконанні експериментів і дослідницьких завдань, ураховуючи безпеку
й екологічні і етичні наслідки
власної діяльності.
|
|||||||||
|
РОЗДІЛ ІІ.
ВСЕСВІТ
|
8
|
|
|
Учень / учениця
Знаннєвий
компонент
називає: сузір’я
(2–3); найвідоміших астрономів (Птолемей, М. Коперник, Г. Галілей, Е.
Габбл), дослідників космосу (Ю. Гагарін, Н. Армстронг, Л. Каденюк);
наводить приклади: впливу
космічних чинників на Землю; небесних тіл, що складають наш Всесвіт
Діяльнісний
компонент
описує: загальну будову Сонячної системи; відмінності між планетою і зорею;
порівнює: за розмірами
і температурою Сонце з
іншими зорями;
характеризує: особливості
астрономічних досліджень; місце людини у Всесвіті;
пояснює на моделях форму і будову Землі, рух
Землі навколо власної осі і навколо Сонця, будову Сонячної системи;
причину
видимих рухів світил;
розрізняє: небесні тіла
(планета, зоря, галактика); типи планет, туманностей, зір і галактик; зорі та
планети на небесній сфері;
показує на карті зоряного неба:Полярну зорю,
сузір’я Великої та Малої Ведмедиці
Ціннісний
компонент
Учень /
учениця
усвідомлює необхідність
вивчення Всесвіту;
виявляє ставлення до розвитку
астрономічних і
космічних досліджень;
оцінюєзначення: зоряного
неба в історії людства; телескопічних спостережень
|
||||
22
|
Небо
і небесна сфера. Небесні світила.
Видимі
рухи світил.
Значення
зоряного неба в історії людства.
|
|
|
17
|
|||||
23
|
Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями.
Міжзоряний
простір. Поняття
сузір’я. Практичні заняття
●
Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного
неба.
|
|
|
18
|
|||||
24
|
Планети. Відмінності між планетами.
|
|
|
20
|
|||||
25
|
Небесні
тіла.
|
|
|
21
|
|||||
26
|
Сонячна
система.
|
|
|
22
|
|||||
27
|
Всесвіт
і
його складові. Зоряні системи — галактики.
|
|
|
23
|
|||||
28
|
Людина
і Всесвіт. Астрономія — наука, що
вивчає Всесвіт.
Методи
та засоби астрономічних досліджень
|
|
|
24
|
|||||
29
|
Навчальний
проект «Наш дім – Сонячна
система»
|
|
|
|
● висловлювати ідеї по черзі, уважно слухати інших при
обговоренні, аргументовано доводити власну думку, приймати спільне групове
рішення, розподіляти ролі, робити
внесокдо спільної діяльності;
● розподіляти
порівну навантаження при презентуванні продукту проекту; здійснювати само- і
взаємооцінювання за наданими вчителем критеріями до продукта
проекту і діяльності учнів під час виконання проекту
|
||||
30
|
КОНТРОЛЬНА
РОБОТА №1
|
|
|
|
|
||||
Практичні заняття
●
Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного
неба.
Демонстрації:карти
зоряного неба; моделі Сонячної системи; фотографій галактик, планет, Місяця; приладів для
вивчення Всесвіту
Організація спостережень засузір’ями
Малої та Великої Ведмедиці
|
|||||||||
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»реалізується
через створення умов для
учнів проявляти ініціативу і творчий підхід, спонукання їх до пропонування
власних ідей щодо виконання і вдосконалення проекту.
|
|||||||||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ —
ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||||||||
|
Тема 1. Земля
як планета
|
16
|
|
|
Учень / учениця
Знаннєвий
компонент
називає:форму й розміри Землі;рухи Землі;фази Місяця;способи
зображення Землі;материки та частини світу;склад ґрунту, повітря;властивості
ґрунту, повітря, води;
наводить приклади:розчинних і
нерозчинних речовин;розчинів у природі; використання води і розчинів людиною
Діяльнісний компонент
описує:внутрішню будову Землі; результати власних
спостережень і дослідів;
пояснює:зміну дня і
ночі;зміну пір року;зміни
фаз Місяця; нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні
Землі;причини сонячного і місячного затемнення;колообіг води у природі;
значення води, повітря, ґрунту; значення
сонячного світла і тепла для живої природи;
розрізняє:фази Місяця
на зображеннях;способи зображення об’єктів на географічних картах;
показує на глобусі та географічній
карті:
материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі,
полюси;
складає
план досліду і проводить його;
застосовуєзнання для
орієнтування на місцевості, ощадливого використання води у побуті;
використовує: додаткові
джерела інформації для виконання навчального завдання; вивчену
природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; знання про
властивості ґрунту для вирощування рослин;
розраховує можливий
економічний ефект від використання продукту групового проекту
Ціннісний компонент
усвідомлює, що планета
Земля, її ресурси є цінністю для кожної людини;
висловлює судження щодо
бережливого ставлення до навколишнього середовища;
оцінює
значення природничих наук для охорони природи;
розуміє обмеженість
ресурсів для задоволення потреб людини
|
||||
31
|
Форма
і розміри Землі.
|
|
|
26
|
|||||
32
|
Внутрішня будова Землі
|
|
|
27
|
|||||
33
|
Рухи
Землі.
|
|
|
28
|
|||||
34
|
Пори
року.
|
|
|
29
|
|||||
35
|
Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
|
|
30
|
|||||
36
|
Способи
зображення Землі.
|
|
|
31
|
|||||
37
|
Практичні заняття:
●
Способи зображення Землі. Знаходження на карті та
глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних
об’єктів.
|
|
|
ст. 113, 133
|
|||||
38
|
День Землі
|
|
|
|
|||||
39
|
Ґрунт,
його значення і
властивості.
Догляд
за ґрунтом.
|
|
|
33
|
|||||
40
|
Повітря
—
суміш газів.
|
|
|
34
|
|||||
41
|
●
Практичні
заняття
●
Властивості повітря. Значення повітря. Дослідження
нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця.
|
|
|
35
|
|||||
42
|
Вода
на Землі.
Три
стани води. Кологообіг води.
|
|
|
36
|
|||||
43
|
Властивості
води. Вода —
розчинник.
|
|
|
37
|
|||||
44
|
Розчинні
й нерозчинні речовини. Розчини
у
природі. Практичні заняття:
●
Дослідження розчинності речовин (цукру, солі,
лимонної кислоти, олії).
●
Вивчення розчинності речовин: глини, олії,
лимонної кислоти.
|
|
|
37
|
|||||
45
|
Значення
води у природі.
Використання
води людиною
|
|
|
37
|
|||||
46
|
Усний журнал «Подорож з
краплиною води»
|
|
|
|
|||||
Практичні заняття:
●
Дослідження розчинності речовин (цукру, солі,
лимонної кислоти, олії).
●
Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів,
півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів.
●
Вивчення розчинності речовин: глини, олії,
лимонної кислоти.
●
Дослідження впливу різних температур на розчинення
цукру (солі) у воді.
●
Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і
прозорістю) променями Сонця.
Демонстрації:обертання
Землі навколо осі; обертання Землі навколо Сонця за допомогоютелурія;
залежність освітлення від кута падіння сонячних променів; дослідів, які
ілюструють зміну освітлення півкуль Землі впродовж року; фотографії Землі з
орбітальних станцій і космічних апаратів, Місяця в
різні фази, місячного й сонячного
затемнення; дослідів, що демонструють властивості ґрунту, властивості та рух
повітря, розчинність речовин.
Організація спостережень:за
повертанням листків рослин до Сонця; нагріванням тіл променями Сонця
|
|||||||||
|
Тема 2.
Планета Земля як середовище життя організмів
|
15
|
|
|
Учень /
учениця
Знаннєвий
компонент
називає:властивості організмів; відмінності рослин, тварин,
грибів, бактерій; умови життя на планеті Земля; чинники середовища; основні
середовища життя; склад екосистеми;
наводить
приклади:пристосування організмів до періодичних змін умов
середовища (листопад, зимова сплячка, зміна забарвлення хутра, перельоти
птахів;); співіснування організмів; природних і штучних екосистем
Діяльнісний компонент
описує:пристосування
організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до
середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;
пояснює: як
відрізнити живий організм від неживого природного тіла; вплив чинників
середовища на живі організми; зв’язок грибів, бактерій, рослин, тварин
у природі; роль рослин, тварин, грибів, бактерій в
екосистемах;
розпізнає: найпоширеніші
рослини і тваринсвоєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї
місцевості;
уміє визначати
назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;
використовує: додаткові
джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену
природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях
Ціннісний компонент
оцінює значення
природних і штучних екосистем у природі та житті людини;
усвідомлює, що кожний
організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини
|
||||
47
|
Організм і
його властивості.
|
|
|
38
|
|||||
48
|
Клітинна
будова організмів.
|
|
|
38
|
|||||
49
|
Різноманітність
організмів:
Рослини, Тварини. |
|
|
39
|
|||||
50
|
Різноманітність
організмів:
Гриби, Бактерії. |
|
|
40
|
|||||
51
|
Умови
життя на планеті Земля.
Середовище
життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
|
|
42
|
|||||
52
|
Пристосування
організмів до періодичних змін умов середовища.
|
|
|
43
|
|||||
53
|
Різноманітність
середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них.
Наземно-повітряне
середовище.
|
|
|
45
|
|||||
54
|
Водне
середовище життя.
|
|
|
46
|
|||||
55
|
Ґрунтове
середовище життя.
|
|
|
47
|
|||||
56
|
Вплив
на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
Співіснування
організмів.
|
|
|
|
|||||
57
|
Угруповання
організмів. Екосистеми.
|
|
|
|
|||||
58
|
Рослинний і
тваринний світ своєї місцевості
Практичні заняття
Визначення
назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою
атласів-визначників, електронних колекцій.
|
|
|
44
|
|||||
59
|
Рослинний і
тваринний світ своєї місцевості
Практичні заняття
Ознайомлення
з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
|
|
|
41
|
|||||
60
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до
зоопарка,
живого куточка,
Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
|
|
|
|||||
61
|
Навчальний
проект «Вирощування бобової рослини»
|
|
|
|
●
висловлює
припущення і здійснює його перевірку у процесі роботи над проектом;
●
добирає
необхідні ресурси, визначає способи фіксування даних;
●
проводить
експеримент і тривалі спостереження, фіксує їх хід за допомогою цифрових
пристроїв, вносить дані в журнал спостережень, заповнює таблиці, будує
графіки, формулює аргументовані висновки;
●
рівномірно
розподіляє навантаження між членами групи, враховуючи інтереси кожного;
спонукає інших до якісної роботи, допомагає іншим;
●
планує роботу
групи, узгоджує створення підсумкового звіту/презентації про хід і результати
виконання проекту; спільно усією групою презентує результати роботи, само- і
взаємооцінює діяльність із виконання проекту і презентації,
висловлює в ролі доброзичливого критика оцінку презентування інших груп
|
||||
Практичні заняття
●
Визначення назв найбільш поширених в Україні
рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних
колекцій.
●
Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними
рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до
зоопарка,
живого куточка,
Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
Демонстрації:клітинної
будови організмів;колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин,
грибів, тварин, бактерій.
Організація спостережень за основними
властивостями живих організмів
|
|||||||||
Змістова лінія «Підприємливість
і фінансова грамотність» реалізується через створення умов для прояву проактивності і
ініціативи під час демонстрації дослідів, виконання проекту, а також під час
проведення екскурсій.
Змістова лінія «Громадянська відповідальність» і «Здоров’я
і безпека» реалізується через формування в учнів навичок
співробітництва і відповідальності та безпечну поведінку в групових проектах.
|
|||||||||
62
|
КОНТРОЛЬНА
РОБОТА №2
|
|
|
|
|
||||
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
7
|
|
|
Учень /
учениця
Знаннєвий компонент
називає:джерела забруднення навколишнього середовища; важливі
екологічні проблеми своєї місцевості; природоохоронні об’єкти й території
свого регіону;
наводить приклади: впливу
людини на природу і природи на людину; рослин і тварин своєї місцевості, які занесено до Червоної книги України
Діяльнісний компонент
пояснюєзв’язок людини
з природою; зміни в природі, що викликані природними чинниками і діяльністю
людини; призначення Червоної книги і природоохоронних територій;
аналізує позитивні і
негативні наслідки взаємодії людини і довкілля;
дотримується екологічних
норм поведінки у природі
Ціннісний компонент
усвідомлює власну
відповідальність за збереження природи;
оцінює значення
природничих наук для охорони природи;
обговорюєпитання
економного використання енергоносіїв;
висловлює судження щодо
необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;
виявляє
бережливе ставленнядо
природи
|
||||
63
|
Людина
—
частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають
унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
|
|
50
|
|||||
64
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження
біологічного різноманіття,
боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням,). |
|
|
51
|
|||||
65
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (захист планети
від забруднення різних видів). Практичні
занятття
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості
|
|
|
51
|
|||||
66
|
Охорона
природи. Червона книга України.
.
|
|
|
52
|
|||||
67
|
Практичні роботи
Складання
Червоної книги своєї місцевості.
|
|
|
|
|||||
68
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їхнє значення для
збереження природи Землі
|
|
|
53
|
|||||
69
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»
(про «друге життя» побутових речей)
|
|
|
|
●
висловлює ідеї щодо створення корисних речей із
вживаних;
●
аргументовано пояснює екогогічні наслідки
перетворення вживаних речей на нові корисні, наводить приклади;
●
висловлює обгрунтовані пропозиції щодо спільної
роботи групи, доброзичливо обговорює ідеї інших;
●
коструює продукт проекту;
●
розраховує можливий економічний ефект від
використання продукту групового проекту;
●
вносить дані в таблиці;
●
формулює аргументовані висновки щодо екологічних
наслідків;
●
визначає важливість власної
цілеспрямованої екологічної діяльності
|
||||
70
|
Усний журнал
«Знай. Люби. Бережи.»
|
|
|
|
|
||||
Практичні роботи
Складання Червоної книги своєї місцевості.
Практичні занятття
Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.
Демонстрації: зображень
рідкісних рослин і тварин своєї
місцевості, що їх занесено до Червоної книги України; відеоматеріалів
про екологічні проблеми та шляхи їх розв’язування,
охорону природи, природоохоронні території України.
Організація спостережень за
природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості.
|
|||||||||
Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток»
реалізується через розуміння екологічних проблем своєї місцевості, проведення
спостережень за природоохоронною діяльністю в своїй місцевості і власну творчу діяльність під час виконання проекту.
Змістові лінії «Громадянська відповідальність» і «Здоров’я
і безпека» реалізуються при співробітництві і свідомому дотриманні
безпечної і відповідальної поведінки під час виконання учнями екологічного
проекту.
Змістова
лінія «Підприємливість і фінансова грамотність»
може бути реалізована за умови розрахунку учнями фінансового ефекту від
створення нових корисних речей з уживаних під час виконання проекту00
|
|||||||||
Коментарі
Дописати коментар