Самостійна робота з біології 10 клас.
Шановні колеги, до вашої уваги завдання для тестового контролю знань збіолгії за 10 клас по 1 темірозділу "Репродукція і розвиток".
Біологія 10 клас (рівень – стандарт)
САМОСТІЙНА РОБОТА ПО ТЕМІ «РЕПРОДУКЦІЯ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
БЕЗПЕРЕРВНОСТІ ІСНУВАННЯ ВИДУ»
Варіант І І РІВЕНЬ (вірна відповідь – 0.5 б)
1.
Процес
розмноження живих організмів називають ще:
А-
спадковість, Б- репродукція
2.
На
молекулярному рівні спадкова інформація відтворюється завдяки: А-
поділу мітохондрій, Б – реплікації ДНК.
3.
На
організмовому рівні репродукцію забезпечують: А – процес мітозу і мейозу; Б – нестатеве і статеве розмноження..
4.
Відтворення
собі подібних на участі нестатевих клітин це: А-
статеве розмноження, Б – нестатеве розмноження.
5.
Спосіб
розмноження організмів, за якого з однієї материнської клітини утворюються
багато дочірніх: А-
поділ навпіл, Б- множинний поділ.
6.
Спосіб
розмноження, що здійснюється поперечним поділом на багато частин, кожна з яких
росте і утворює новий організм: А
– спороутворення, Б- фрагментація.
ІІ рівень. Вибрати одну вірну відповідь.(вірна відповідь
– 0.5 б.)
7.
Нестатеве
розмноження: А- обмежує різноманітність ознак у нових поколінь, Б– сприяє різноманітності ознак у нових
поколінь, В- сприяє
кращій адаптації нових організмів, Г--
здійснюється гаметами.
8.
Процес розвитку кількох зародків з однієї
заплідненої яйцеклітини: А-
партеногенез, Б – фрагментація, В – поліембріонія, Г –
вегетативне розмноження.
9.
Поліембріонія
характерна для таких організмів: А-
броненосців, Б- бджіл, В- протистів, Г-
коралових поліпів.
10.
Спосіб
статевого розмноження, за якого сперматозоони утворюються в чоловічому
організмі, яйцеклітини- в жіночому, називається: А- гермафродитизм, Б- роздільностатевість, В-
спороутворення, Г- партеногенез.
11.
Роздільностатевість
характерна для таких організмів: А-
хребетні, Б- одноклітинні (протисти), В- плоскі черви, Г- п’явки.
12.
К-стратегія - це: А – відтворення незначної кількості
нащадків, Б- відтворення значної кількості нащадків, В-
роздільностатевість, Г-
гермафродитизм.
ІІІ рівень
(кожне запитання – 1.5 б.)
13.
Знайти
відповідність між способами розмноження та видами організмів, для яких це
характерно:
А- партеногенез 1- тюльпани
Б-
фрагментація
2- амеба звичайна
В-поділ
навпіл
3- попелиці
Г-Поліембріонія 4- нитчасті
зелені водорості
5- малярійний плазмодій
14.
Знайти
ознаки, характерні для нестатевого розмноження
Які особливості даної форми
репродукції?
|
Основні способи розмноження
|
Види організмів, для яких характерно:
|
1.Відтворення за участі гамет
|
1.Поділ навпіл, спороутворення, брунькування.
|
1.Протисти, вищі спорові рослини, коралові поліпи.
|
2.Відтворення за участі нестатевих клітин.
|
2.Партеногенез, поліембріонія, роздільностатевість.
|
2.Хребетні, членистоногі, малощетинкові черви, п’явки.
|
3.Відтворення внаслідок поділу незаплідненої
яйцеклітини
|
3.Гермафродитизм, шизогонія, спороутворення.
|
3.Дводомні рослини, коралові поліпи, малярійний ,
гідри.
|
іV рівень. Дайте
розгорнуту відповідь на запитання (1.5 б.)
15. Як забезпечується безперервність існування видів у часі, яке
значення статевого розмноження в природі?
САМОСТІЙНА РОБОТА ПО ТЕМІ «РЕПРОДУКЦІЯ
ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕРЕРВНОСТІ ІСНУВАННЯ ВИДУ»
Варіант ІІ І РІВЕНЬ. Вибрати вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.
Розмноження
– це: А-
відтворення собі подібних, Б – набуття
нових ознак.
2.
На
клітинному рівні процес розмноження відбувається шляхом: А- мітозу і мейозу, Б- реплікації ДНК.
3.
На
популяційному рівні відтворення видів пов’язане із: А
стратегіями розмноження, Б – реплікацією ДНК.
4.
Спосіб
розмноження одноклітинних, за якого з однієї материнської клітини утворюються
дві дочірні, вдвічі дрібніші: А-
поділ навпіл, Б- множинний поділ.
5.
Спосіб
розмноження, який здійснюється за участі спор, що формуються всередині
організмів: А –
спороутворення, Б- фрагментація
6.
Спосіб
розмноження, що здійснюється багатоклітинними частинами, які відокремлюються
від материнського організму: А-
фрагментація, Б – вегетативне
розмноження.
ІІ рівень. Вибрати
одну вірну відповідь (вірна відповідь – 0.5 б.)
7.
Статеве
розмноження: А- обмежує різноманітність ознак у нових поколінь, Б – сприяє різноманітності ознак у нових
поколінь, В- сприяє швидкому утворенню більшої
кількості нащадків, Г- здійснюється
спорами.
8.
Партеногенез
характерний для таких організмів: А-
броненосців, Б- бджіл, В- протистів, Г-
коралових поліпів.
9.
Процес
розвитку нового організму з однієї незаплідненої яйцеклітини: А- партеногенез, Б –
фрагментація, В – поліембріонія, Г – вегетативне розмноження.
10.
Брунькування характерно для таких організмів: характерний
для таких організмів: А- броненосців, Б- бджіл,
В- протистів, Г- коралових
поліпів.
11.
Спосіб
статевого розмноження, за якого чоловічі і жіночі гамети утворюються в одному
організмі, називається: А- гермафродитизм, Б- роздільностатевість, В-
спороутворення, Г- партеногенез.
12.
Гермафродитизм
характерний для таких організмів: А-
хребетні, Б-
одноклітинні (протисти), В- плоскі черви, Г- членистоногі
ІІІ рівень
Знайти відповідність між способами розмноження та видами організмів, для яких
це характерно(Запитання по 1.5 б.)
13.
А- множинний поділ 1- тюльпани
Б-
фрагментація
2- амеба звичайна
В-поділ
навпіл 3-
попелиці
Г-поліембріонія 4.- нитчасті зелені
водорості
5- малярійний плазмодій
14.
Знайти
ознаки, характерні для статевого розмноження
Які особливості даної форми
репродукції?
|
Основні способи розмноження
|
Види організмів, для яких характерно:
|
1.Відтворення за участі гамет
|
1.Поділ навпіл,
спороутворення, брунькування.
|
1.Протисти, вищі спорові
рослини, коралові поліпи.
|
2.Відтворення за участі
нестатевих клітин.
|
2.Партеногенез,
поліембріонія, роздільностатевість.
|
2.Хребетні, членистоногі, дводомні рослини, багатощетинкові черви..
|
3.Відтворення внаслідок
поділу незаплідненої яйцеклітини
|
3.Гермафродитизм, шизогонія,
спороутворення.
|
3.Дводомні рослини, коралові
поліпи, малярійний , гідри.
|
іV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання
15.
Порівняйте
ознаки нестатевого і статевого розмноження та сформулюйте висновок про їхню
роль у забезпеченні безперервності життя.
Дуже вдячна за тест. Надзвичайно потрібна та корисна інформація для роботи вчителя.
ВідповістиВидалитиГарна робота. Дякую.
ВідповістиВидалити