Самостійна робота з біології 10 клас.

Шановні колеги, до вашої уваги завдання для тестового контролю знань збіолгії за 10 клас по 1 темірозділу "Репродукція і розвиток".
Біологія 10 клас (рівень – стандарт)
САМОСТІЙНА РОБОТА ПО ТЕМІ «РЕПРОДУКЦІЯ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕРЕРВНОСТІ ІСНУВАННЯ ВИДУ»
Варіант І     І РІВЕНЬ (вірна відповідь – 0.5 б)
1.     Процес розмноження живих організмів називають ще:                                                                             А- спадковість, Б- репродукція
2.     На молекулярному рівні спадкова інформація відтворюється завдяки:   А- поділу мітохондрій,  Б – реплікації ДНК.
3.     На організмовому рівні репродукцію забезпечують: А – процес мітозу і мейозу; Б – нестатеве і статеве розмноження..
4.     Відтворення собі подібних на участі нестатевих клітин це:                                                                 А- статеве розмноження,  Б – нестатеве розмноження.
5.     Спосіб розмноження організмів, за якого з однієї материнської клітини утворюються багато дочірніх:                                                                   А- поділ навпіл, Б- множинний поділ.
6.     Спосіб розмноження, що здійснюється поперечним поділом на багато частин, кожна з яких росте і утворює новий організм:                                                                             А – спороутворення, Б- фрагментація.
ІІ рівень. Вибрати одну вірну відповідь.(вірна відповідь – 0.5 б.)
7.     Нестатеве розмноження: А- обмежує різноманітність ознак у нових поколінь,  Б– сприяє різноманітності ознак у нових поколінь,                                   В- сприяє кращій адаптації нових організмів,  Г-- здійснюється гаметами.
8.      Процес розвитку кількох зародків з однієї заплідненої  яйцеклітини:                                  А- партеногенез, Б – фрагментація, В – поліембріонія,                                           Г – вегетативне розмноження.
9.     Поліембріонія характерна для таких організмів:                                                                  А- броненосців, Б- бджіл,  В- протистів, Г- коралових поліпів.
10.           Спосіб статевого розмноження, за якого сперматозоони утворюються в чоловічому організмі, яйцеклітини- в жіночому, називається:  А- гермафродитизм, Б- роздільностатевість,                                       В- спороутворення,     Г- партеногенез.
11.           Роздільностатевість характерна для таких організмів:                                                            А- хребетні, Б- одноклітинні (протисти), В- плоскі черви, Г- п’явки.
12.           К-стратегія  - це: А – відтворення незначної кількості нащадків,                                               Б-  відтворення значної кількості нащадків, В- роздільностатевість,                                 Г- гермафродитизм.                        
ІІІ рівень (кожне запитання – 1.5 б.)
13.           Знайти відповідність між способами розмноження та видами організмів, для яких це характерно:
 А- партеногенез                                  1- тюльпани
       Б- фрагментація                                2- амеба звичайна
       В-поділ навпіл                                  3- попелиці
        Г-Поліембріонія                              4- нитчасті зелені водорості
                                                                 5- малярійний плазмодій
14.           Знайти ознаки, характерні для нестатевого розмноження
Які особливості даної форми  репродукції?
Основні способи  розмноження
Види організмів, для яких характерно:
1.Відтворення за участі гамет
1.Поділ навпіл, спороутворення, брунькування.
1.Протисти, вищі спорові рослини, коралові поліпи.
2.Відтворення за участі нестатевих клітин.
2.Партеногенез, поліембріонія, роздільностатевість.
2.Хребетні, членистоногі, малощетинкові черви, п’явки.
3.Відтворення внаслідок поділу незаплідненої яйцеклітини
3.Гермафродитизм, шизогонія, спороутворення.
3.Дводомні рослини, коралові поліпи, малярійний , гідри.


іV рівень.  Дайте розгорнуту відповідь на запитання (1.5 б.)                                                     15. Як забезпечується безперервність існування видів у часі, яке значення статевого розмноження в природі?


 САМОСТІЙНА РОБОТА ПО ТЕМІ «РЕПРОДУКЦІЯ ЯК МЕХАНІЗМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕРЕРВНОСТІ ІСНУВАННЯ ВИДУ»
Варіант ІІ          І РІВЕНЬ. Вибрати вірну відповідь (по 0.5 б.)
1.     Розмноження – це:                                                                                                                      А- відтворення собі подібних,  Б – набуття нових ознак.
2.     На клітинному рівні процес розмноження відбувається шляхом:                   А- мітозу і мейозу,  Б- реплікації ДНК.
3.     На популяційному рівні відтворення видів пов’язане із:                                                     А стратегіями розмноження, Б – реплікацією ДНК.
4.     Спосіб розмноження одноклітинних, за якого з однієї материнської клітини утворюються дві дочірні, вдвічі дрібніші:                                                А- поділ навпіл, Б- множинний поділ.
5.     Спосіб розмноження, який здійснюється за участі спор, що формуються всередині організмів:                                                                    А – спороутворення, Б- фрагментація
6.     Спосіб розмноження, що здійснюється багатоклітинними частинами, які відокремлюються від материнського організму:                                                А- фрагментація,  Б – вегетативне розмноження. 
 ІІ рівень. Вибрати одну вірну відповідь (вірна відповідь – 0.5 б.)
7.     Статеве розмноження: А- обмежує різноманітність ознак у нових поколінь,  Б – сприяє різноманітності ознак у нових поколінь,                           В- сприяє швидкому утворенню більшої кількості нащадків,                             Г- здійснюється спорами.
8.     Партеногенез характерний для таких організмів:                                                А- броненосців, Б- бджіл,  В- протистів, Г- коралових поліпів.
9.     Процес розвитку нового організму з однієї незаплідненої  яйцеклітини: А- партеногенез, Б – фрагментація, В – поліембріонія,                  Г – вегетативне розмноження.
10.                Брунькування  характерно для таких організмів: характерний для таких організмів: А- броненосців, Б- бджіл,  В- протистів,                              Г- коралових поліпів.
11.                Спосіб статевого розмноження, за якого чоловічі і жіночі гамети утворюються в одному організмі, називається: А- гермафродитизм,        Б- роздільностатевість, В- спороутворення, Г- партеногенез.
12.                Гермафродитизм характерний  для таких організмів: А- хребетні,                        Б- одноклітинні (протисти), В- плоскі черви, Г- членистоногі
ІІІ рівень Знайти відповідність між способами розмноження та видами організмів, для яких це характерно(Запитання по 1.5 б.)
13.                      А- множинний поділ                     1- тюльпани
         Б- фрагментація                            2- амеба звичайна
         В-поділ навпіл                              3- попелиці
         Г-поліембріонія                            4.- нитчасті зелені водорості
                                                               5- малярійний плазмодій
14.                Знайти ознаки, характерні для статевого розмноження
Які особливості даної форми  репродукції?
Основні способи  розмноження
Види організмів, для яких характерно:
1.Відтворення за участі гамет
1.Поділ навпіл, спороутворення, брунькування.
1.Протисти, вищі спорові рослини, коралові поліпи.
2.Відтворення за участі нестатевих клітин.
2.Партеногенез, поліембріонія, роздільностатевість.
2.Хребетні, членистоногі, дводомні рослини, багатощетинкові черви..
3.Відтворення внаслідок поділу незаплідненої яйцеклітини
3.Гермафродитизм, шизогонія, спороутворення.
3.Дводомні рослини, коралові поліпи, малярійний , гідри.

іV рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання
15.                Порівняйте ознаки нестатевого і статевого розмноження та сформулюйте висновок про їхню роль у забезпеченні безперервності життя.


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «Адаптація» Біологія і екологія 11 клас (рівень – стандарт)

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)