РАЙОННА ЕКОЛОГІЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ "Екологічні проблеми сьогодення та майбутнього"

УВАГА! 20 березня 2019 року в актовій залі Сокальської МАН відбудеться ІІІ районна учнівська конференція "Екологічні проблеми сьогодення та майбутнього"
Шановні колеги, в освітні заклади надіслано наказ про проведення конференції.
До 18 березня прошу надіслати тези учнівських робіт на еклектронну пошту.
Прошу ознайомитись із вимогами щодо оформлення досліджень, тез, методичним ирекомендаціями щодо підготовки учнів до виступу.
Вимоги до оформлення
учнівських науково-дослідницьких робіт

І. Загальні положення
1. Назва науково-дослідницької роботи повинна бути лаконічною, короткою, відповідати суті вирішеної наукової проблеми, вказувати на мету дослідження та його завершеність. У назві не слід використовувати ускладнену термінологію.
2. При оформленні результатів науково- дослідницької роботи необхідно посилатися на авторів та джерела, з яких використано окремий матеріал.
3. Зміст наукової роботи необхідно викладати стисло, аргументовано, уникати бездоказових тверджень.
ІІ. Структура наукової роботи
1.          Титульний аркуш
2.                 Зміст.
       Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо. Зміст фактично має бути планом науково-дослідницької роботи і відображати суть поставленої проблеми, структуру та логіку дослідження.
3.                  Перелік умовних позначень, символів, скорочень і термінів.
        Якщо в роботі вжито специфічну термінологію, а також використано маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік може бути поданий у вигляді окремого списку, який розміщують перед вступом.
4.                  Вступ.
         У вступі коротко обґрунтовується актуальність та доцільність обраної теми, підкреслюється сутність проблеми; формулюється мета роботи і зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження, подається перелік використаних методів дослідження; дається характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником конкурсу особисто, ступінь новизни (вперше одержано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт – прикладну цінність отриманих результатів.
5.                  Основна частина.  
         Огляд літератури.
         Обгрунтування вибору напряму дослідження.
         Методика і техніка дослідження.
         Аналіз та узагальнення отриманих результатів, їх оцінка.
         Зміст основної частини має точно відповідати темі роботи та повністю її    розкривати.
6.                  Висновки.
           Висновки містять стислий виклад результатів розв’язку проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу оцінок та узагальнень. Має бути підкреслено їх самостійність, новизна, теоретичне і (або) прикладне значення, наголошено на кількісних та якісних показниках здобутих результатів, обґрунтовано достовірність результатів та наведено рекомендації щодо їх використання. 
7. Список використаних джерел та літератури.
         Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований при написанні роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку. Список використаних джерел складається відповідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи.
8. Додатки.
          У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів  (додаткові таблиці, графіки, рисунки, фотографії, тощо).
ІІІ. Технічне оформлення матеріалів, які подаються на конференцію
            Комп’ютерний набір: текстовий редактор Word, шрифт 14, Times New Roman, через 1.5 інтервали, з одного боку білого паперу формату А-4.
            Поля: ліве, верхнє та нижнє – не менше 20 мм; праве – не менше 10 мм.
            Всі сторінки, враховуючи додатки, нумеруються. Першою сторінкою вважається титульна, на якій цифра 1 не ставиться.
 Обсяг дослідницько-експериментальної роботи - не більше, ніж 10                                (для середніх класів) та 20 (для учнів старших класів) аркушів.
              Обсяг опису дослідницько-експериментальної роботи  (тезів) - не більше, ніж 2
аркуші.  Тези – коротко 
ІV. Вимоги до виступу на конференції
            Виступ (основний виклад сутності дослідницької роботи), має тривати не більше ніж 5-7 хв.
            Виступ супроводжується стендовою доповіддю або мультимедійною презентацією.
            Стендова доповідь (постер) або мультимедійна презентація  повинна містити: заголовок (назву роботи), повну інформацію про автора (прізвище, ім’я, по батькові автора; навчальний заклад; клас; населений пункт; прізвище, ім’я, по батькові та посаду наукового керівника) і коротке викладення роботи (мета і завдання роботи, матеріали і методи її виконання, результати і висновки).

           ДОДАТОК 2               Заявка на участь в районній конференції                                                                            дослідницько- експериментальних робіт
«ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ ТА МАЙБУТНЬОГО»
                                                                                      

1. Номінація (необхідне підкреслити) зоологія;  ботаніка;  екологія;  валеологія;  гідробіологія;  лісництво:
2. Тема роботи: __________________________________________________________
_______________________________________________________________________
3. Прізвище: ______________________________________
4. Ім'я: ___________________________________________
5. По батькові: ____________________________________
6. Вік: років. ______________________
7. Найменування загальноосвітнього навчального закладу: _____________________
_______________________________________________________________________
8. Клас: _________________________________________________________________
9. Місце проживання: _____________________________________________________
10. Науковий керівник:
(прізвище, ім'я, по батькові) ________________________________________________
(місце роботи, посада) _____________________________________________________
11. Контактний телефон, електронна адреса (за наявності): ______________________
(посада керівника закладу) (підпис)     (П.І.Б.)___________________________________ _______________________________________________________________________



ДОДАТОК 3
Вимоги до оформлення тез до конференції

Тези – коротко сформульовані основні положення дослідницької роботи.
Текс тез подається в електронному варіанті (1-2 сторінки). Набір тексту виконується у редакторі Microsoft Word 2003, шрифтом Times New Roman; розмір кегля – 14; міжстроковий інтервал – 1,5; розміри: абзацу – 10 мм; поля – 20 мм (з усіх сторін); номер сторінки не проставляти.
 Праворуч від середини аркуша друкуються ім’я та прізвище автора, в дужках освітній заклад і клас (наприклад: факультет і курс (прикл.: Василь Іваненко (ЗЗСО Сокальський ліцей №1, 6 клас). Нижче, через 1 інтервал, П.І.Б., посада  керівника
Нижче, через 1 інтервал, по центру аркуша друкується назва тез великими літерами (14, жирний). Між назвою тез та текстом відстань – 1 інтервал. 10. У тексті  тез мають бути представлені основний зміст дослідження із вказівкою актуальності  дослідження, предмету,обєкту, методів, завдань та результатів виконаної роботи.

ЗРАЗОК ОФОРМЛЕННЯ ТЕЗ

Автор: Роман Козира (Поторицька ЗШ І-ІІІ ст., 11 клас)
Керівник: Батіг Олена Іванівна (вчитель біології Поторицької ЗШ І-ІІІ ст.)

ПЕРСПЕКТИВИ ОТРИМАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ БІОГАЗУ В ДОМАШНІХ УМОВАХ

Актуальність теми. Проблеми енергозбереження дуже актуальні як в Україні, так в цілому світі. Пошук альтернативних паливних ресурсів, нові заощадливі розробки, та зміна структури енергетичного комплексу, – це важкі завдання фахівців у галузі екології та енергетики, а також свідомої молоді. Одним з пріоритетних напрямків розвитку вітчизняної та світової енергетики в даний час є використання нетрадиційних відновлюваних джерел енергії. Опалі листки можна використовувати як відновлювальне джерело енергії. Виробництво біогазу і подальше його використання для виробництва тепла і електроенергії є найефективнішим засобом боротьби з глобальним потеплінням. Тому метою нашої роботи була розробка екологічно безпечної технології для утилізації опалого листя, з метою отримання та подальшого використання біогазу в домашніх умовах.
Наукова новизна. Вперше сконструйовано та апробовано прилад для отримання біогазу в домашніх умовах з такими якостями: низька вартість собі виготовлення, легкість переміщення, простота конструкції, легкість завантаження, вільне очищення реактора.
Об’єкт дослідження – прилад для отримання біогазу.
Предмет дослідження – процес перетворення опалих листків на біогаз.
Методи: моделювання приладу, експеримент, статистична обробка результатів.
Завдання: провести анкетування та просвітницьку роботу з населенням села Поториця та учнями школи про небезпеку спалюваного листя;  вивчити теоретичні основи процесу анаеробного бродіння опалих листків та перетворення його на біогаз; сконструювати прилад для отримання біогаз, який був би зручним у використанні в домашніх умовах; дослідити  тривалість процесу бродіння та обчислити кількість отриманого газу з певної кількості сировини; довести екологічну доцільність отриманого біогазу  та використання його для опалення теплиці в домашніх умовах.
Результати виконаної дослідницької роботи є наступні: сконструйований  прилад для отримання біогазу в домашніх умовах відрізняється низькою вартістю виготовлення, легкістю переміщення, простотою конструкції, вільної очищенням реактора, легкістю вивантаження і завантаження; виділення біогазу відбувалось протягом 12 днів: з  1 по 4-ий день - кількість газу збільшувалась; з  5 по 12-ий день - маса газу почала зменшуватись, що свідчить про уповільнення процесу бродіння; об’єм  газу метану, який можна одержати з  700 г опалих листків становить 1.908 м3; для опалення біогазом протягом опалювального сезону на 1 м2 , необхідно заготовити   1.52 кг опалих листків для підтримання температури 15 оС.
Використання  установок по переробці опалих листків є перспективним та ефективним у альтернативній енергетиці.
  
                                                      Додаток 4
Методичні рекомендації щодо підготовки учня
до презентації дослідницької роботи.

Коли дослідницька робота або проект завершені, необхідно презентувати його результати – підготувати виступ із розповіддю про свою роботу.
Структура виступу:
1.      Вступ (10-15 %). Вступ слухачі запам’ятовують найбільше. Він містить пояснення мети, назву, ідею виступу.
2.      Основна частина (60-65%). Основна частина- це всебічне обґрунтування головної ідеї.
3.      Заключна частина (20-30%). Завершити виступ формулюванням висновків, підбиттям підсумків.
Етапи підготовки до виступу:
1.Визначення теми, мети виступу.
2. Оцінювання аудиторії (вік, інтереси тщо).
3. Ознайомлення з місцем виступу, обладнанням, визначення тривалості презентації.
4. Підбір матеріалу.
5. Створення тексту виступу, наочності.
6. Репетиція.
Правила, які допоможуть зробити виступ успішним.
Ø  Мета може бути різною – інформування, переконання, розвага та ін.. саме від цього залежить манера, жести доповідача.
Ø  Ключова теза – це зрозумілий вираз із 1-3 речень. Акцентуйте на ньому увагу, повторіть декілька разів, щоб слухачі його запам’ятали.
Ø  Почніть з яскравого вступу, який запам’ятовується, щоб скласти гарну думку про себе.
Ø  Заключна частина має переконувати і надихати слухачів.
Ø  Готуйтеся! Ретельна підготовка і знання теми – запорука успішного виступу.
Ø  Доберіть цікаві, яскраві приклади. Використовуйте наочність.
Ø  Сформулюйте основні висновки.
Ø  Заздалегідь підготуйтеся до можливих запитань.
Ø  Репетируйте свою промову.
Ø  Підтримуйте контакт з аудиторією – жестами, інтонацією, гумором, запитаннями.
Ø  Під час презентації не забувайте про час – не зволікайте, але й не поспішайте.
Ø  Після виступу проаналізуйте помилки, визначте успішні моменти.
Важливі «дрібниці» успішного виступу.
ü  Одяг. Відповідає темі презентації, не відволікає увагу, є зручним для оратора.
ü  Жести, міміка, рухи. Природні, стимулюють емоції аудиторії, передають відкритість, зацікавленість, емоції оратора.
ü  Психологічне налаштування. Заходячи до аудиторії, не поспішайте. Зробіть маленьку паузу перед початком промови.
ü  Пам’ятайте! Поза, жести і міміка справляють більше враження, ніж слова!
ü  Сила голосу – це не тільки гучність, а й сила впливу на почуття і свідомість слухачів.
ü  Нормальний темп мовлення – 120 слів за хвилину.
ü  Паузи у мовленні необхідні , іноді вони переконливіші за слова.
ü  Короткі фрази на слух сприймаються краще за довгу.
ü  Доповідач має розуміти значення всіх слів і правильно їх вимовляти.
ü  Монотонну промову ніхто не хоче слухати. Змінюйте темп мовлення і силу голосу, виділяйте окремі слова.
ü  Задача оратора – заволодіти увагою слухачів.
ü  Підтримуйте контакт з аудиторією.
ü  Перед початком виступу обведіть поглядом аудиторію. Зафіксуйте поглядом кілька слухачів – вони стануть для вас «зоровим опорами».
ü  Не читайте текс. Основні тези можна записати на картках.
ü  Будь-які несподіванки (падіння речей, несправність обладнання тощо) сприймайте спокійно, з гумором.
ü  Закінчуючи виступ, подивіться на слухачів, скажіть їм щось приємне, подякуйте.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «Адаптація» Біологія і екологія 11 клас (рівень – стандарт)

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)