Завдання для самостійної роботи з біології, 10 клас
Шановні вчителі біології, які викладають за новою програмою в 10-х класах.
Пропоную 2 варіанти самостійної роботи, який розробила для проміжного контролю знань з тем "Віруси. прокаріоти".
Пропоную 2 варіанти самостійної роботи, який розробила для проміжного контролю знань з тем "Віруси. прокаріоти".
Самостійна
робота з біології 10 клас
Проміжний
контроль знань по темах «Віруси. Прокаріоти»
І
варіант І рівень
1.
Неклітинні форми
життя у вигляді одно ланцюгової РНК, що кодує
білки, це,,,,
А – віруси, Б- віро їди.
2. Геном архей складається з:
А – дволанцюгової ДНК та кільцевих плазмід;
Б- безперервного кодування послідовності нуклеотидів.
3. Клітинна стінка бактерій містить:
А – псевдомуреїн, Б – мурен.
ІІ рівень
4. Дати визначення термінам: Пріони - ….. Антибіоз -
…….Метагенез- ……
5. Бактеріородопсиновий фотосинтез здійснюють:
А – бактерії, Б – археї, В – рослини,
Г – ціанобактерії.
6. «»Відчуття кворуму» - явище у бактерій, що полягає у:
А – утворенні спільного слизового шару із зануреними в нього колоніями;
Б- спілкуванні і координуванні поведінки завдяки секреції молекулярних
сигналів;
В- регулюванні чисельності інших організмів;
Г- збиранні вібріонів усередині клітини-хазяїна.
ІІІ рівень
7. Знайти відповідність між видами симбіозу і прикладами
взаємовідносин у бактерій
А мутуалізм
1.холерний вібріон-людина
Б коменсалізм 2.
антибіотики і бактерії
В паразитизм
3.організм людини і кишкова паличка
4.більбочкові бактерії і корені бобових рослин
8. Знайти відповідність між шляхами проникнення вірусів і представниками
неклітинних форм життя
А повітряно-крапельний 1- герпес, СНІД
Б- з їжею та водою
2. Гепатит В
В крізь покриви тіла
3.грип, кір
Г під час переливання крові 4
сказ, папілома
Д статевим шляхом
9.
Вибрати ознаки,
характерні для будови і організації Домену Бактерії
Клітинна стінка
|
Геном
|
Процеси
життєдіяльності
|
1.Складається з целюлози
|
1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами
|
1.Метаногенез, родопсиновий фотосинтез
|
2.Складається з хітину
|
2.ДНК або РНК
|
2. Ознаки
проявляються лише в клітині хазяїна
|
3.Складається з муреїну
|
3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і
екзони немає.
|
3.Бактеріохлорофільний
без кисневий фотосинтез
|
IV рівень Дати
розгорнуту відповідь на запитання. Оцініть значення архей для існування біосфери.
ІІ варіант
І рівень
1.
Трансформація – це
….
А –передача
генетичного матеріалу між клітинами за участі ізольованої ДНК.
Б- передача
генетичного від однієї клітини іншій за допомогою вірусів
2.
Клітинна оболонка
архей містить:
А –
псевдомуреїн, поверхневі білки;
Б –
глікокалікс
3.
Неклітинні форми
життя, що є білковими частинками:
А- віроїди, Б- пріони.
ІІ рівень
4.
Дайте визначення
термінам:
Віруси - ……
Види –
мезофіли - ……
Біоплівка -
…..
5.
Віруси складаються
з:
А –
нуклеоїду, пістонів
Б- одно
ланцюгової РНК
В – білкових
частинок без нуклеїнової кислоти
6.
Для архей
характерні такі особливості метаболізму як:
А – фіксація
азоту, Б- бактеріохлорофільний
безкисневий фотосинтез, В-
бактеріородопсиновий фотосинтез, Г фотосинтез
ІІІ рівень
7.
Встановити відповідність
між захворюваннями та збудниками, внаслідок яких вони виникають:
1 Грип
А-Віроїди
2 Хвороба жовтих плям рису Б- Пріони
3 Куру-куру В -Бактерії
4 Ангіна
Г – Віруси
Д – Археї
8.
Встановити
відповідність між представниками архей та умовами середовища, до яких вони
адаптувались в процесі еволюції:
А
види-мезофіли 1 кисле
середовище
Б-
симбіотрофні бактерії
2 нейтральне середовище
В ацедофіли
3лужне середовище
Г галофіти
4 в організмах
5висока температура
9.
Вибрати ознаки,
характерні для будови і організації Домену Археї
Клітинна стінка
|
Геном
|
Процеси
життєдіяльності
|
1.Складається з целюлози
|
1.Дволанцюгова ДНК з плазмідами
|
1.Метаногенез, родопсиновий
фотосинтез
|
2.Складається з псевдомуреїну
|
2.ДНК або РНК
|
2. Ознаки
проявляються лише в клітині хазяїна
|
3.Складається з муреїну
|
3.Безперервна кодувальна послідовність нуклеотидів. Поділу на нітрони і
екзони немає.
|
3.Бактеріохлорофільний
без кисневий фотосинтез
|
IV рівень
10. Дати розгорнуту відповідь на запитання.
Оцініть позитивне і негативне значення бактерій для
організму людини..
Дякую за можливість використати матеріал самостійної роботи. Завдання складені так, що да-
ВідповістиВидалитиють можливість оцінити знання учнів
Можно пожалуйста ответы
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалити