Конспект уроку хімії, 7 клас Тема уроку: Поняття про оксиди, окиснення. Повільне окиснення. Умови виникнення та припинення горіння.


Цілі уроку: сформувати основні ключові компетентності -  у природничих науках і технологіях, соціальну і громадську компетентності, екологічну грамотність і здоровий спосіб життя у учнів під час вивчення теми «Поняття про оксиди, окиснення»:
знаннєвий компонент у оперуванні термінами – учень називає оксиди, наводить приклади  оксидів, пояснює сутність процесу окиснення;
діяльнісний компонент – розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції сполучення, складає рівння реакцій кисню з простими речовинами, дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння;
 ціннісний компонент – усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.
Тип уроку: формування компетентностей.
Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь та пояснення, опис, бесіда, повідомлення, робота з підручником), наочні (презентація, відео фрагменти, м/медійна дошка).
Структура уроку:
етапу
                     Етап уроку
      Час (хв)
    1
Організаційний момент.
            1
   2
Актуалізація опорних знань.
    5
   3
Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети.
4
   4
Вивчення нового матеріалу
     20
   5
Закріплення, узагальнення та систематизація знань.
10
   6
Підведення підсумків уроку
        3
   7
Повідомлення домашнього завдання
         2



Хід уроку:
п/п

  Навчальний зміст
Методи і методичні
прийоми
1
Організаційний момент
Доброго ранку. Я рада вітати всіх Вас у цьому класі. Коли я йшла на урок, то відчула, як сьогодні особливий день і навколо всі вітають мене: «Доброго ранку. Гарного тобі настрою. Удачі».  То  давайте візьмемося за руки долонька до долоньки і голосно разом скажемо один одному «Доброго ранку. Гарного настрою. Удачі».
Отож,  розпочинаємо наш урок.

Бесіда
2

Актуалізація опорних знань.
Пригадаймо,
1.      Який елемент ми почали вивчати, що можемо про нього дізнатись, виходячи із його положення в періодичній системі?
2.      Яку просту речовину утворює Оксиген і що ми можемо сказати про його фізичні властивості?
3.      Якому вченому належить першовідкриття Кисню?
4.      З яких речовин Кисень отримують в лабораторії?
5.      З чого отримують Кисень у промисловості?

Виконаємо тестові завдання:
1.      Тестування
1. Формула простої речовини кисню:
а) О3;                                       6) О;                                           в) О2.
2. У процесі дихання кисень:
а) поглинається;                      б) виділяється                 в) не використовується.
3. У лабораторії кисень одержують:
а) шляхом розкладу калій перманганату;                       б) з рідкого повітря;
в) розкладаючи воду.
4. Якщо у пробірку із киснем внести жевріючу скіпку, то вона:
а) погасне;                   б) горить менш інтенсивніше;    
в) горить без змін;      г) спалахує.
5.  Відносна атомна маса Оксигену:
а) 16;                                                 б) 32;                                в) 48.
6.  У процесі фотосинтезу кисень:
а) поглинається;                 6) виділяється;                      в) не використовується.
7. Агрегатний стан кисню за стандартних умов:
а) твердий;              б) рідкий;                 в) газоподібний.
8. На малюнку зображено дослід, що демонструє добування кисню у лабораторії:
а) з калій перманганату;   
б) з перекису водню; 
в) з води.



Альтернатива. При наявності інтерактивної дошки, виконаймо завдання гри:

Бесіда з запитаннями
























3

Мотивація навчальної діяльності:
Сьогодні ми повинні з’ясувати які речовини називаються  оксидами, навчитися називати їх, складати формули цих складних речовин, з’ясувати сутність понять окиснення, повільне окиснення, умови виникнення і припинення горіння.
Знання цієї теми допоможуть Вам при подальшому вивченні курсу хімії про складні речовини, зрозуміти – чому виникають пожежі, яких правил і дій слід дотримуватись при гасінні пожежі, якщо вона виникла.
Тема уроку: Оксиди, окиснення. Повільне окиснення. Умови виникнення та припинення горіння.





4
  Вивчення нового матеріалу:
На попередньому уроці ми ознайомились з однією із властивостей Кисню, вступати в реакції з простими речовинами. Такі реакції  називають реакціями сполучення і внаслідок утворюються речовини, які називаються оксидами. Отож, Оксиди – складні бінарні речовини, які складаються з двох елементів, одним з яких є Оксиген,який проявляє валентність (ІІ). Назви оксидів утворюються таким чином: спочатку називаємо Елемент, вказуємо валентність, якщо вона змінна і додаємо слово – оксид.
Наприклад: MgO – магній оксид, FeO – ферум (ІІ) оксид.
Види реакцій з Киснем: повільне окиснення, горіння, вибух.
Повільне окиснення відбувається повільно, теплота виділяється поступово, е супроводжується полум’ям. Наприклад: повільне окиснення заліза, скисання молока.
Вибух- відбувається дуже швидко,енергія призводить до руйнівних наслідків, супроводжується вибуховою хвилею, іноді короткочасним спалахом. Наприклад: суміш водню і кисню (вибухова суміш).
Горіння – відбувається швидко, виділяється велика кількість теплоти, супроводжується полум’ям.
Умови виникнення горіння: вільний доступ кисню, температура займання, явність горючої речовини.
Засоби пожежогасіння припиняють доступ Кисню.

Запис на дошці та в зошитах
Розповідь учителя з елементами бесіди та використання таблиці

















5
Закріплення, узагальнення та систематизація знань.
Класифікація оксидів, закріплення
хімічні властивості кисню https://learningapps.org/view6734397



6
Підведення підсумків уроку
Отже, на уроці ми ознайомились із новими речовинами – оксидами, навчились називати їх, зясували умови виникнення і припинення горіння.


7
Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати текст і малюнки §18, підготувати тестові запитання на ст.
Підготувати цікаві повідомлення про використання кисню людиною.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тестовий контроль знань по темі «Метали» Хімія, 11 клас (рівень – стандарт)

ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «Адаптація» Біологія і екологія 11 клас (рівень – стандарт)

ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ХІМІЇ ПО ТЕМІ «ХІМІЧНИЙ ЗВ'ЯЗОК» (11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)