ПРОМІЖНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «ЕКОЛОГІЯ» (БІОЛОГІЯ, 11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)
ВАРІАПНТ І
І
рівень Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
1.
Наука
про взаємозв’язки живого між ним та з навколишнім середовищем - це:
А мікологія Б
зоологія В арахнологія Г екологія.
2.
Предметом
екології є:
А нежива природа Б
популяції, види В екосистема Г різноманітність взаємозв’язків між
організмами.
3.
Аутекологія
– це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем Б
біоценозів В популяцій Г видів.
4.
Синекологія
– це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем Б
біоценозів В популяцій Г видів.
5.
Метод,
який передбачає свідоме внесення змін і зіставлення результатів спостережень в
експериментальній та контрольній групах,
називається:
А спостереження Б
експеримент В вимірювання Г моніторинг.
6.
Організоване
періодичне або безперервне спостереження за станом екологічних об’єктів – це метод:
А спостереження Б
експеримент В вимірювання Г моніторинг.
ІІ рівень Обрати
одну вірну відповідь (0.5 б.)
7.
Пізнання
фундаментальних рівнів і властивостей життя та пояснення сутності
закономірностей розвитку природи, явищ і процесів – це сутність:
А освітньої функції
Б пізнавальної функції В
світоглядної функції Г практичної
функції.
8.
Формування
узагальнюючої системи ідей і поглядів на світ, людину, її місце в світі – це сутність:
А освітньої функції
Б пізнавальної функції В
світоглядної функції Г практичної
функції.
9.
Німецький
ботанік Шпренгель, вивчаючи вплив вмісту різних хімічних елементів в грунті на зростання рослин сформулював: А правило
мінімуму Б закон обмежувального
чинника В закон
єдності середовища організмів Г закон оптимуму.
10.
Найбільший лімітуючий вплив на організм, популяцію або угрупування
мають ті життєво важливі чинники зовнішнього середовища, кількість яких є
близькою до мінімального критичного рівня. Це сутність:
А правила мінімуму
Б закон у обмежувального чинника
В закону єдності середовища організмів
Г закону оптимуму.
11.
Необхідною
умовою збереження природи та розвитку суспільства є: А об’єднання екологічних
принципів та закономірностей в єдине ціле Б розуміння екологічних закономірностей і
принципів їхнього існування В
протиставлення екологічних закономірностей та принципів Г оновлення екологічних закономірностей та
принципів.
12.
Людина
має передбачати наслідки впливу на природу, запобігти виникненню та розвитку
негативних змін. Цей постулат є основою принципу:
А цілісності природи
Б рециклічності В оновлення
ресурсів Г завбачливості. ІІІ
рівень
13.
Знайти
відповідності між видами абіотичних екологічних чинників та прикладами їх
прояву в природі. (2б.)
А
кліматичні 1 вплив рельєфу
Б
атмосферні
2 вплив води
В
едафічні
3 вплив грунту
Г
гідрологічні
4 вплив повітря
Д
топографічні
1.
Обрати твердження, які характеризують науку
екологія (1 б.)
Об’єкти
дослідження
|
Предмет дослідження
|
Методи
дослідження
|
1.Надорганізмові
системи
|
1.Місце
організмів в системі органічного світу
|
1.Хірургічний
|
2.Рослини
|
2.Взаємозв’язки між
організмами
|
2.Моніторинг
|
3.Людина
|
3.Будову
організмів
|
3.Проектування
|
ІV
рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання. (3 б.)
Висловіть свої
судження щодо ролі та значення екології в сучасному світі.
ПРОМІЖНИЙ
КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ПО ТЕМІ «ЕКОЛОГІЯ»
(БІОЛОГІЯ,
11 КЛАС, РІВЕНЬ – СТАНДАРТ)
ВАРІАПНТ
ІІ
І
рівень Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
1.
Об’єктом
досліджень екології є:
А нежива
природа Б популяції, види,
екосистема Г взаємозв’язки між
організмами.
2.
Завдання
екології полягає в тому, щоб:
А вивчити будову організмів Б визначити місце організму в системі
органічного світу В розкрити
закономірності екологічних зв’язків Г
передбачити еволюційний розвиток організмів.
3.
Демекологія–
це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем Б
біоценозів В популяцій Г видів.
4.
Екосистемологія
- – це розділ, який вивчає екологію:
А екосистем Б
біоценозів В популяцій Г видів.
5.
Метод
вивчення біосистеми шляхом фіксації певних її ознак , називається:
А спостереження Б
експеримент В вимірювання Г моніторинг.
6.
Отримання
кількісних характеристик, об’єктів і явищ – це метод: А спостереження Б експеримент
В вимірювання Г моніторинг. ІІ рівень Обрати одну вірну відповідь (0.5 б.)
7.
Надання
знань для розумного, раціонального користування природними ресурсами,
усвідомлення ролі природного середовища для життя і здоров’я людини – це сутність:
А освітньої функції
Б пізнавальної функції В світоглядної функції Г практичної функції.
8.
Прогнозування
розвитку біосфери, наслідків
антропогенного впливу та
створення нових технологій, проектів і планів розвитку для розв’язування глобальних
проблем сучасності – це сутність: А освітньої
функції Б пізнавальної функції В
світоглядної функції Г практичної
функції.
9.
Ріст
рослини обмежується кількістю поживної речовини, що міститься в найменшій
концентрації – це сутність: А
правила мінімуму Б закон у обмежувального
чинника В закону єдності середовища
організмів Г закону оптимуму.
10.
Головне
завдання екології полягає в тому, щоб: А осягнути закономірності, зрозуміти
сутність і явища, характерні для надорганізмових систем
Б вивчити будову всіх живих істот В визначити місце живого організму в системі
органічного світу Г вивчити вплив людини
на різноманітність флори.
11.
Людина
має використовувати такі ресурси і в такій кількості, щоб відбувалося їх поступове
відновлення. Цей постулат є основою принципу:
А цілісності природи
Б рециклічності В оновлення
ресурсів Г завбачливості.
12.
Повторне
багаторазове використання найважливіших речовин, оскільки в природі є й
невідновні ресурси. Цей постулат є основою принципу:
А цілісності природи
Б ре циклічності В оновлення
ресурсів Г завбачливості. ІІІ
рівень
13.
Знайти
відповідність між видами екологічних чинників та прикладами їх прояву (2 б.)
А
періодичні
1 земне тяжіння
Б
неперіодичні
2 виверження вулканів
В
стабільні
3 добові зміни температури
Г
техногенні
4 опосередкований вплив людини
Д антропогенні
14.
Обрати
твердження, які характеризують розділ екології – аутекологію (1б.):
Інша
назва-синонім
|
Визначення
|
Аутекологічні
закони
|
1.Екологія видів
|
1.Досліджує
властивості популяцій
|
1.Закон
обмеженості природних ресурсів
|
2.Екологія
популяцій
|
2.Вивчає організм
та умови його існування
|
2.Закон Гаузе
|
3.Екологія
екосистем
|
3.Вивчає
різноманітні угрупування рослин, тварин
|
3. Закон
обмежувального чинника
|
ІV
рівень. Дайте розгорнуту відповідь на запитання (3 б.).
15.
Обґрунтуйте твердження про необхідність знань екологічних закономірностей
для розуміння природи й сучасних технологій.
Коментарі
Дописати коментар